فرماندار ابرکوه عنوان کرد:

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اسماعیل برزگرزاده در جلسه کارگروه زنان و خانواده شهرستان ابرکوه با حضور مدیرکل اموربانوان استانداری اظهار داشت:حدود ۲۴۰۰۰ هزار نفر از ۵۰ هزار نفر جمعیت ابرکوه را زنان تشکیل می دهند و میزان

باسوادی بانوان در ابرکوه حدود ۹۸ درصد است.

وی افزود:تعداد دانش آموزان ابتدایی دختر ۲۱۲۳ نفر،در مقطع راهنمایی ۶۰۳ نفر و در مقطع دبیرستان نیز ۹۶۲ نفر است.

برزگرزاده گفت:حدود ۶۳۰ نفر از زنان ابرکوه نیز در بخش دولتی به کار اشتغال دارند.

وی اظهار داشت:در ابرکوه و در بین بانوان نقاط مثبت زیادی دیده می شود که با تکیه بر آن می توان نقاظ ضعف را پوشاند.

وی ادامه داد:گرایش های مذهبی و پایبندی به ارزش های اخلاقی از اصلی ترین نقاط مثبت بانوان ابرکوه است که در مراسمات مختلف بروز می کند.

برزگرزاده افزود:توانمندی های خوب علمی،فرهنگی،هنری و ورزشی نیز بخش دیگری از این توانمندی ها است به طوریکه هم اکنون شاهد کسب رتبه های بالا توسط آنان در زمینه های مختلف هستیم.

وی آموزش پذیری را نیز یکی از خصوصیات بارز زنان ابرکوه ذکر کرد و اظهار داشت:استقبال خوبی از آموزش در زمینه های مختلف توسط بانوان صورت می گیرد و نمونه آن استقبال از برنامه های دفتر بانوان فرمانداری این شهرستان است.

برزگرزاده گفت:با تکیه به این نقاط قوت و برنامه ریزی می توان به خوبی برای رفع نقاط ضعف اقدام کرد.

وی در مورد نقاط ضعف نیز گفت:وجود اختلافات خانوادگی و عدم تفاهم در خانواده ها یکی از این مشکلات است که با آموزش صحیح و انگیزه های دینی که در افراد وجود دارد می توان نسبت به کاهش آن اقدام کرد.

برزگرزاده با قدردانی از تلاش هایی که تاکنون توسط دستگاه های مختلف انجام شده است ادامه داد:کمبودهایی نیز وجود دارد و اگر چه انتظار نداریم که با توجه به مشکلات به صورت کامل برطرف شود اما باید برای رفع آن ها تلاش شود.

وی افزود:کمبود امکانات فرهنگی ویژه خواهران،نبود فضاهای خاص برای تفریح و ورزش بخشی از این نیازها است.

برزگرزاده گفت:کمبود مشاور نسبت به جمعیت و عدم انجام و یا کمبود پژوهش های مناسب در حوزه زنان و خانواده و نیاز به آموزش های مناسب مهارت های زندگی برخی از کمبود های حیطه بانوان است که باید همگی و با کمک یکدیگر

نسبت به رفع آن اقدام کرد.