به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، روز دوشنبه نشست خبری محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه با اصحاب رسانه در محل فرمانداری برگزار شد .
فرماندار ابرکوه در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت: برای اجرای بیش از ۹۰ پروژه شهرستان ابرکوه ۳۷ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و مشارکت بخش خصوصی و تسهیلات سرمایه گذاری هزینه شده و زمینه اشتغال ۶۸ نفر به صورت مستقیم در شهرستان ابرکوه فراهم شده است.
محمدکاظمی نسب گفت:مهمترین پروژه یکسال گذشته در حوزه عمرانی ،راه آهن یزد اقلید بود که جهت تکمیل این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز می باشد و با تأمین اعتبار 450 میلیارد تومانی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شاهد ادامه فعالیت آن به صورت گسترده تر خواهیم بود تا در سال 99 به بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد:این پروژه با برنامه ریزی‌های انجام شده، ایستگاهی در روستای مریم آباد ابرکوه برای مسافران و خدمات راه آهن ایجاد می شود و با بهره برداری از این پروژه ملی سالانه یک میلیون مسافر و یک میلیون تن بار در این مسیر جابجا خواهد شد.
کاظمی نسب افزود:دومین پروژه مهم آغاز عملیات اجرایی باند دوم کمربندی ابرکوه به طول 14 کیلومتر است که با 70درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که به زودی دو تقاطع غیر همسطح وردی از سمت یزد و خروجی از سمت فارس هم پس از نهایی شدن نقشه ها به مرحله اجرا می رسد و این پروژه هم در سال 99 به بهره برداری می رسد.
فرماندار پروژه سوم را آغاز عملیات آسفالت جاده ابرکوه به صفاشهر به طول 19 کیلومتر معرفی کرد و اضافه کرد: این پروژه تا پایان امسال بخشی از آن که در ابرکوه است انجام میشود و بخشی که در فارس است با پیگیری مسئولین ذی ربط به بهره برداری می رسد و عملا فاصله بین ابرکوه تا صفاشهر با بهره برداری از این جاده به ۶۵ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد .
فرماندار  ادامه داد:عملیات اجرایی باند دوم ابرکوه به مهردشت به طول 7 کیلومتر آغاز شده و با سرعت خوبی که دارد تا پایان سال 99 به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار تصریح کرد:ابر پروژه دیگر ابرکوه که  از سال 97 تا کنون عملیات اجرایی آن پیگیری شده فاضلاب شهری است که در مرحله 17 و 18 آن هستیم و بعد از آن وارد فاز احداث تصفیه خانه خواهیم شد .
وی در مورد تخصیص اعتبارات لازم به حوزه پروژه های شهری ابرکوه و مهردشت نیز گفت:در سال گذشته از محل اعتبارات تملک و دارایی شهرستان مبلغ 4 میلیارد تومان به این دو شهرداری تزریق شده تا پروژه های شهری خود را اجرا کنند و از محل اعتبارات بازآفرینی شهری هم 3 میلیارد تومان  به شهرداری ابرکوه کمک شده است تا این پروژه های تعریف شده توسط شهرداری ها انجام شود. همچنین تأمین اعتبار بالغ بر 15 میلیارد تومان از محل اعتبار مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های شهرستان تخصیص داده شده و بسیاری از پروژه های عمرانی در شهرداری و دهیاری ها یا به اتمام رسیده یا در شرف اتمام است.
محمد کاظمی نسب در حوزه اقتصادی هم اظهار کرد: فعالیت های عمده ای که در یکسال گذشته انجام شده عبارت است از حل مشکل کاشی کوثر و کاشی آبنوس که با ورود سرمایه گذار جدید  وضعیت تولید شرکت سامان گرفته و به بهره برداری می رسد .
فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد:درحوزه کشاورزی و دام، صنایع دستی و گردشگری و میراث فرهنگی پروژه های بزرگی از جمله 6 پروژه بزرگ میراث فرهنگی در بخش خصوصی در حال فعالیت هستند که تا سال 99 شاهد بهره برداری از آن و ایجاد اشتغال قابل توجه خواهیم بود .
فرماندار و رییس شورای کشاورزی ابرکوه خاطرنشان کرد: با توجه به کم آبی شهرستان و توسعه بخش کشاورزی ، تغییر الگوی کشت و آبیاری نوین دنبال می شود.