فرماندار ابرکوه گفت: کمبود نهاده‌های دامی مشکل بزرگ و جدی دامداران و عشایر شهرستان محسوب می‌شود و باید در این زمینه تصمیمی اساسی گرفته شود تا دامداران بیش از این متضرر نشوند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ جلسه شورای دام و طیور و امور عشایری شهرستان ابرکوه به ریاست محمد حسین امامی فرماندار ابرکوه، سید ابوالفضل وکیلی رئیس سازمان مدیریت جهاد کشاورزی استان یزد و جمعی از مسئولین در فرمانداری ابرکوه برگزار شد .

فرماندار ابرکوه گفت: در حال حاضر سه واحد تولید مواد لبنیاتی در شهرستان فعال است که تا خردادماه نیز یک واحد دیگر به این تعداد اضافه می‌شود که به تنهایی ظرفیت 300 تن شیر در روز را دارد.

محمد حسین امامی خاطرنشان کرد: این در حالی است که هم‌اکنون روزانه در شهرستان 70 تن شیر تولید می‌شود که تقریباً پاسخگوی یک‌پنجم نیاز کل شهرستان است.

وی تأکید کرد: راهکار پا برجا ماندن این واحدهای تولیدی لبنی با حجم سرمایه‌گذاری سنگینی که دارند، حمایت و تسهیل روند سرمایه گزاری برای پرورش 10 هزار رأس گاو شیری است تا نیاز این واحدها تأمین شود.

امامی همچنین به مشکل بزرگ و جدی کمبود نهاده‌های دامی که دامداران ابرکوه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند اشاره کرد و گفت: اواخر سال گذشته برخی دامداران به همین دلیل تلفات داده، متضرر شده‌اند ولی به هر شکل ممکن تاکنون توانسته‌اند با مشقت فراوان نهاده مورد نیاز را تأمین کنند؛ اما در این زمینه باید تصمیمی اساسی گرفته شود تا دامداران بیش از این متضرر نشوند.

نماینده عالی دولت در ابرکوه به وضعیت نسبتاً مطلوب در حوزه طیور اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون یک واحد تولید تخم‌مرغ با 150 هزار قطعه مرغ در شهرستان فعالیت دارد که به نوعی نیاز مردم را تأمین کند. ضمن اینکه یک واحد تولید مرغ گوشتی با ظرفیت 400 هزار قطعه نیز در حال راه‌اندازی است که می‌تواند موجب تعادل بخشی تولید گوشت سفید در استان شده و آبروی استان باشد.

وی در خاتمه نیز از وضعیت نامناسب بحث گلخانه در شهرستان خبر داد و خواستار حمایت از متقاضیان و سرمایه‌گذاران فعلی شد.