به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ هم‌زمان با سالروز سفر رهبر انقلاب به ابرکوه و به یاد سردار شهید قاسم سلیمانی سه پروژه عمرانی تقاطع غیر هم سطح 15 دی، بوستان غدیر و آموزشگاه 12 کلاسه استقلال در شهر مهردشت با حضور محسن صادقیان معاون عمرانی استاندار یزد و محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه و جمعی از مسئولین کلنگ زنی شد.

عملیات ساخت پروژه تقاطع غیر هم‌سطح ۱۵دی ابرکوه با 6 خط عبور به طول 1.350 متر، یک میدان جهت انتقال ترافیکی مناسب ورودی و خروجی شهرستان به طول 850 متر، 4 رمپ ورودی و خروجی میدان به طول تقریبی 2.2500 متر و تقاطع غیر هم‌سطح در دو سمت میدان شامل 4 دهانه پل با طول دهانه 12 متر، احداث می‌شود.

محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز پروژه مذکور را یکی از بزرگ‌ترین تقاطع‌های غیر هم‌سطح استان دانست و در ادامه از بهره‌برداری باند دوم کنارگذر ابرکوه تا پایان سال جاری خبر داد.

همچنین اجرای طرح بوستان بزرگ غدیر در زمینی به مساحت 18 هکتار با هزینه ای بالغ بر 8 میلیارد تومان با همکاری شهرداری ابرکوه در بخش‌های ورزشی شامل زمین‌های فوتبال و والیبال، مانژ سوارکاری، رینگ دوچرخه‌سواری و یک دریاچه در مرکز پارک کلنگ زنی شد.

در ادامه نیز صادقیان با حضور در شهر مهردشت در مراسم کلنگ زنی مدرسه 12 کلاسی استقلال که در زمینی به مساحت 4 هزار مترمربع با اعتبارات ملی به مبلغ 4 میلیارد و 700 میلیون تومان، شرکت کرد.

صادقیان در سفر به ابرکوه از روند بازسازی و مرمت مجموعه دهکده تاریخی و گردشگری تیرجرد ابرکوه ، سالن هزار و ۲۰۰ نفری اداره ورزش و جوانان و همچنین مرمت و احیای  خانه بیرونی آقازاده بازدید و مسایل ومشکلات این پروژه ها را بررسی کرد.

.