روابط عمومی فرمانداری:مسئول کانون بسیج مهندسین ابرکوه گفت: رئیس سازمان بسیج مهندسین کشور کانون های اسوه بسیج مهندسین را اعلام کرد که کانون ابرکوه نیز به عنوان یکی از این کانون های برگزیده اعلام شد

ناصر زارع در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: رئیس سازمان بسیج مهندسین کشور در آستانه هفته بسیج و در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی کانون های اسوه کشوری را معرفی کرد.

وی افزود: مهندس فرجیان زاده با توجه به فعالیت های کانون های کشور در شاخصه های مختلف علمی، سازندگی،پژوهشی و فرهنگی، 6 کانون اسوه کشوری را معرفی کرد که در این میان نام کانون بسیج مهندسین ابرکوه نیز آمده است.

زارع یادآور شد:قبل از این، تشکیل اطاق های فکر و برگزاری نشست های سیاسی نظامی با مسئولان بسیج استان و تیپ الغدیر موجب شده بود که این کانون به عنوان کانون بسیج مهندسان اسوه استان معرفی شود.

وی افزود: در طی 2 سالی که از تأسیس این کانون در شهرستان ابرکوه می گذرد حدود 400 نفر از مهندسان، به عضویت آن در آمده‌اند.

زارع ادامه داد: تشکیل کارگروه علمی و ارسال آثار اعضاء به استان یزد، فعالیت با هدف نیروسازی برای آینده و نقد و بررسی وضعیت عمومی شهرستان، همچنین نظریه‌پردازی در زمینه مدیریت و جایگاه مهندسی در شهرستان ابرکوه با هدف توسعه مبانی مهندسی، از نمونه فعالیت‌های کانون بسیج مهندسان شهرستان ابرکوه در طی این مدت بوده است.

وی موفقیت های به دست آمده را مدیون تلاش تمام اعضاء و به خصوص بسیجیان فعال کانون بسیج مهندسین ابرکوه دانست که صادقانه در  شهرستان ابرکوه تلاش می کنند.

در همایش بزرگ بسیجیان در استادیوم شهید پوراکبری ابرکوه نیز از نقش ارزنده کانون بسیج مهندسین ابرکوه در گرامیداشت هفته بسیج تقدیر شد،همچنین در این همایش از مسئول این کانون نیز به عنوان بسیجی نمونه با اهداء لوح تقدیرقدر دانی به عمل آمد.

 شایان ذکر است که با توجه به مدت زمانی که از تشکیل این کانون در ابرکوه می گذرد و با سازماندهی های صورت گرفته حضور پر رنگ اعضاء این کانون در سطح شهرستان بسیار ملموس است.

توسعه فرهنگ و ارزش ها و ترویج تفكر بسیجی در عموم فعالیت های مهندسی و مشاركت در رشد و ارتقای توان فنی و مهندسی در طرح های توسعه و عمران كشور،از جمله اهداف تشکیل کانون های بسیج مهندسین در کشور است.

 منبع:یزدفردا