به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ؛ دومین جلسه شورای اداری شهرستان با حضور "محمد کاظمی نسب" فرماندار ابرکوه ، "علی اکبر اسحاقی" معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ،"غلامرضا حیدری" معاون فرماندار ، "عباس مهری" بخشدار مرکزی ، "محمدعلی اکرمی" بخشدار بهمن و کلیه اعضای شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .
 فرماندار ابرکوه ضمن تسلیت سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب و با اشاره به صدور بیانیه گام دوم  انقلاب توسط مقام معظم رهبری گفت: این سند بعنوان یک سند راهبردی بالادستی نصب العین مدیران باشد.
و
ی اظهار کرد: بایستی در حوزه مسائل اقتصادی به مکتب موفقی برسیم و یکی از دلایل نامگذاری های سال همین است که جامعه و نخبگان و مردم در این مسیر اقتصادی راه خود را باز کنند و به عنوان یک الگوی پیشرو معرفی شوند.
کاظمی نسب ادامه داد: حلقه اتصال حاکمیت و مردم،  ادارات و سازمانهای  ارایه دهنده خدمات عمومی در شهرستانها و بخش‌ها هستند. نوع برخورد کارگزاران در رده های عملیاتی مستقیما به حساب دولت و حاکمیت نوشته می شود لذا کارکنان در این رده باید در برخورد با مردم نهایت دقت را داشته باشند .
عالی ترین مقام شهرستان با اشاره به اختصاص اعتبارات در سال 97 گفت :علی رغم همه مشکلات در حوزه تخصیص و تأمین اعتبارت خوشبختانه تا حدود ۵۶ درصد در شهرستان تخصیص داشتیم . در برخی از ارگان ها آن چیزی که از آنها مورد انتظار بوده انجام نشده و حتما دستگاه های اجرایی پیگیری کنند که موانع جذب اعتبارات برای  سال 98 برطرف شوند.
محمد کاظمی نسب خاطرنشان کرد : به منظور  تخصیص اعتبار ، باید شناسایی دقیق نیاز دستگاه اجرایی صوت گیرد .
حوزه اقتصاد و پرداختن به مسایل اشتغال در سال 97 رویکرد اساسی ما در فرمانداری و همه دستگاه ها بود .
وی افزود : حدود 17 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و وام های فراگیر و اشتغال روستایی  پرداخت شده و حدود 7 میلیارد تومان اشتغال فراگیر پرداخت قطعی شده و پرونده های زیادی هم معرفی به بانک شده و منتظر تأمین اعتبار هستیم و همین روند در سال 98 ادامه خواهد داشت. همچنین تسهیلات جدید در حوزه کشاورزی خواهیم داشت که بانک کشاورزی متولی آن هست.
کاظمی نسب ادامه داد : برای فارغ التحصیلان دانشگاهی خیلی نتوانستیم کاری انجام دهیم و اشتغال ایجاد شده برای سایر اقشار بود و یا اینکه برای تثبیت اشتغال بود اما برای ایجاد اشتغال جدید با رویکردهای جدید برای فارغ التحصیلان نیاز است دستگاه ها بیشتر دقت کنند و برنامه مدون داشته باشند.
115 واحد اقتصادی فعال در شهرستان است که 6 واحد هستند که با پیشرفت کمتر از 60 درصد و 12 واحد بالای 60 درصد که این واحدهای نیمه  تمام را برنامه داریم که به مرز 100 درصد و حداکثر ظرفیت تولید برسانیم .
واحدهای نیمه فعال هم 28 مورد، واحدهای فعال 52 مورد و 8 واحد راکد و تعطیل شده داریم . یک واحد در تملک بانک داریم که هتل پویا است که مزایده آن از دیروز شروع شده است. 5 واحد مشکل دار بحرانی هم داریم که رفع مشکل آن نیاز به بسیج منابع استانی دارد.
فرماندار در پایان به برپایی جشنواره ملی زردآلو در ۲۲ و۲۳ خرداد ماه امسال همزمان با هفته جهاد کشاورزی در دهستان فراغه و همچنین برگزاری کنگره ملی شعر کویر و نیز کنگره بزرگداشت عزیزالدین نسفی تا پایان امسال اشاره کرد و  همکاری کلیه ادارات را در برگزاری این مراسم خواستار شد.