به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ ساختمان پلیس راه ابرکوه – خاتم با حضور سرهنگ سید علی آسیایی رئیس پلیس‌راه استان، سرهنگ محمدرضا هاشمی فر جانشین فرماندهی انتظامی استان یزد، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه، حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه و جمعی از مسئولین استان و شهرستان، با هدف افزایش ایمنی تردد، ارتقا فرهنگ ترافیکی و همچنین کاهش تصادفات افتتاح و به بهره برداری رسید.

در آیین افتتاحیه این پلیس‌راه سید علی آسیایی رئیس پلیس‌راه استان اظهار کرد: از سال 92 احداث پلیس‌راه ابرکوه خاتم در دستور کار قرار گرفته و پس از تصویب در ستاد کل نیروهای مسلح در سال 95 در چارت سازمانی ناجا به ثمر نشست و امروز پس از تلاش و پیگیری‌های مجدانه مسئولین مربوطه، به بهره‌برداری رسید.

در ادامه سرهنگ محمدرضا هاشمی فر به افزایش میران تصادفات در سال 98 نسبت به وضعیت مشابه سال 97 اشاره کرد و گفت: قریب به یک‌میلیون و 200 هزار مورد تردد ثبت شده از این محور در سال گذشته و افزایش 35 درصدی این آمار و همچنین تردد کامیون‌های سنگین به‌خودی‌خود بحث ایمن‌سازی ترافیک را پررنگ تر می‌کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان یزد تصریح کرد: در همین راستا و علی‌رغم مشکلاتی که در حوزه نیرو و تجهیزات وجود داشت، راه‌اندازی این پلیس‌راه به عنوان یکی از ضروریات در دستور کار قرار گرفته و به لطف خداوند نیز عملیاتی شد.

هاشمی فر هدف از راه‌اندازی این پاسگاه را ارتقا ایمنی تردد خودروها در طول محور، ارتقا فرهنگ ترافیکی بین عموم مردم به ویژه قشر راننده، پیشگیری و کاهش تصادفات عنوان کرد.

فرماندار ابرکوه نیز ضمن قدردانی از تلاش همه مسئولین در راه‌اندازی پلیس‌راه ابرکوه خاتم، ابراز امیدواری کرد تا با تخصیص اعتبارات کافی در سال 99 بتوانیم ایست و بازرسی فراغه را که 22 سال است مورد پیگیری قرار می‌گیرد، به سرانجام رسانده و زنجیره تأمین امنیت در شهرستان را تکمیل کنیم تا مردم ابرکوه از نعمت امنیت به شکل شایسته‌ای برخوردار شوند.

سپس حجت‌الاسلام حسینی امام‌جمعه ابرکوه نیز فعال شدن این پلیس‌راه را در تثبیت امنیت و موقعیت استراتژیک گلوگاه ورودی به استان یزد و ناحیه مرکزی کشور و گلوگاه خروجی این ناحیه به سمت نواحی جنوبی کشور را بسیار مؤثر و ارزشمند عنوان کرد.