به گزارش روابط عمومي فرمانداري ابركوه و به نقل پایگاه  ۱۵  دی " در این  آئین که جمعی از خانواده‌ معظم شهدا  ، مسئولان  و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند ، فرماندار ابرکوه با گرامیداشت یاد خاطره شهدا و امام شهدا ،گفت: شهدا با دست خالی از اسلحه در دوران دفاع مقدس با سلاح ایمان با دشمن تا دندان مسلح  پیروز شدند.

محمد کاظمی نسب با اشاره به توطئه های دشمنان اظهار داشت : برغم همه توطئه های دشمنان و استکبار شهدای والا مقام برای ما عزت و حماسه آفریدند.

وی با اشاره به جانفشانی شهدا و ایثار گران در دوران دفاع مقدس افزود: امروز کشور ایران بخاطر جانفشانی شهدا ، الگوئی نمونه برای جهان شده است.

کاظمی نسب باتوجه به گذشت ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز به برکت خون پاک شهدا و درایت هوشمدانه  رهبر معظم انقلاب کشور مقتدر دنیا هستیم. 

فرماندار ابرکوه با قدردانی از ستاد یادواره شهدا ، بنیادشهید امور ایثارگران و هیات امناء تکیه حضرت ابوالفضل (ع) محله دربقلعه ابرکوه  در برگزاری یادواره شهدا تصریح کرد: فرهنگ شهادت و ایثار ایثارگران در دفاع از کیان جمهوری اسلامی باید در جامعه فراگیر شود.

وی با اشاره به اینکه آحاد مردم با حضور در آیین و یادواره شهدا نقش ارزنده ای در حفظ ارزش های انقلاب ایفا کردند ، خاطر نشان کرد: امروز نقش ارزنده شهدا و ایثارگران باید برای جوانان بیشتر بیان شود.

رفیعی یکی از پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس در این آئین با گرامیداشت یاد خاطره شهدا و رزمندگان اسلام به گوشه ای از خاطرات شهدا ، جانبازان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم پرداخت.

در این یادواره چند برنامه فرهنگی شامل مداحی، اجرای سرود و مسابقه انجام شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابرکوه در حاشیه برگزاری این یادواره به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷تاکنون برای ترویج فرهنگ شهادت در میان قشرهای مختلف جامعه، ۶۰ یادواره و بزرگداشت شهدا در این شهرستان برگزار شده است .

مصطفی کریمی بابیان اینکه برگزاری یادواره‌ شهدا به مناسبت‌های مختلف تا پایان سال جاری همچنان ادامه دارد ، اظهار داشت : باید جانفشانی شهدا ، ایثارگران و رزمندگان اسلام را برای نسل امروز جامعه تبیین کنیم. 

ابرکوه ۲۷۵ شهید، ۵۷۰ جانباز و ۳۳ آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است. 

مرکز شهرستان ۵۳ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.