فرماندار ابركوه:

به گزارش روابط عمومي فرمانداري اسماعیل برزگر زاده روز چهارشنبه بمناسبت هفته دولت درگفتگو با خبرنگاران با تجلیل از دولت مردان شهید گفت: شهیدان رجایی و باهنر نمونه الگوی خدمتگزاری به مردم بودند.

فرماندار ابركوه با تقدیر وتشكر از وحدت احاد مردم و مسئولان و همچنین مسئولان استان افزود : خدمات وفعالیت های دولت در سایه همدلی مردم و تلاش خدمت بی منت دولت اجرا شده است .

وی در زمینه پروژه های عمرانی هفته دولت افزود: 23طرح عمرانی در شهرستان ابركوه به بهره برداری رسیدكه در مجموع برای اجرا واتمام این طرحها بالغ بر 43 میلیارد ریال بودجه از اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری ، مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهوری وهیات دولت به استان و منابع ملی ، استانی تامین شده است .

فرماندار ابركوه گفت : درهفته دولت با بهره برداری از پروژه گاز رسانی به روستاهای اسدآباد علیا، اسدآباد سفلی و حسین آباد درابركوه عملیات گاز رسانی به كلیه روستاهای ابركوه به پایان رسید و پرونده گاز رسانی در این شهرستان بسته شد .

وی در زمینه حوزه حمل و نقل گفت : ساخت راه ابركوه به جرقوئیه ، بزرگراه یزد به سورمق در مسیر ابركوه بطول 135 كیلومتر، ساخت راه مروست به ابركوه بطول 100 كیلومتر و همچنین ابركوه به صفاشهر بطول 42 كیلومتر، وهمچنین راه آهن یزد به اقلید كه 45 درصد عملیات خاكی آن انجام شده و مصوب سفر رهبرمعظم انقلاب با 409میلیارد تومان بودجه دردست ساخت است .

برزگر زاده ادامه داد: تامین آب شرب شهرابركوه و روستاهای این شهرستان با انتقال دو خط انتقال آب از بالا دست این شهرستان با صرف بیش از21 میلیارد تومان وهمچنین طرح فاضلاب در چند نقطه شهر ابركوه با دو میلیارد تومان اعتبار اولیه در دست ساخت است .

فرماندار ابركوه یكی از معضلات این شهرستان را مشكل بیكاری بیان كرد و گفت : توسط بخش خصوصی تلاش خوبی برای راه اندازی چند واحد تولید كاشی وسرامیك كرده است كه مهمترین آن واحد تولید كاشی وسرامیك كوثر در خاورمیانه است كه با 120میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی بزودی راه اندازی می شود و در فاز اول زمینه اشتغال 300نفر فراهم خواهد شد.

وی همچنین به شروع ساخت چند واحد صنعتی اشاره كرد و تصریح كرد: مراحل پایانی شركت تولید پلیمر ایساتیس شهید قندی ابركوه با 420 تن مواد اولیه پلیمر درماه و حداكثر 110نفر اشتغالزائی با 6 میلیار تومان سرمایه گذاری مراحل پایانی ساخت آن را می گذارند.

وی همچنین به ساخت كارخانه سیمان صدف ابركوه اشاره كرد وافزود: این كارخانه با ظرفیت 700تن در روز كه ماشین آلات آن انتقال داده شده و در حال نصب است كه با 85 میلیارد تومان سرمایه توسط بخش خصوصی در دست اجرا است.

فرماندار ابركوه همچنین گفت : عملیات اجرای فولاد ابركوه در زمینی بوسعت 150هكتار با 600میلیار تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی شروع شده است .

برزگر زاده اضافه كرد: مجوز اولین شركت تعاونی پالایش نفت وگاز در ایران در حوزه تعاون با طرح جی تی ال ( پالایش نفت وگاز) از وزارت نفت گرفته شده است و برای این طرح زمین واگذار شده است و با توجه به اینكه خوراك این واحد تولیدی گاز است در كنار خط انتقال گاز مستقر شده و زمین آن تسطیح شده است و 15 درصد سهام این شركت متعلق به شركت تعاونی فراگیر كارگران سرو قامت ابركوه واگذار شده است و سرمایه گذاران این شركت هم از تركیه هستندكه با 650میلیون یورو در دست ساخت است .

فرماندار ابركوه همچنین از ارتقاء بیمارستان ابركوه به 96تخت خوابی خاتم النبیاء (ص) ابركوه خبر داد و تصریح كرد: مجوز این بیمارستان از 26تخت خوابی به 96تخت خوابی از وزارت بهداشت صادرشده است و بودجه آن هم در ردیف بودجه سال 91 لحاظ شده است.

وی از ساخت مسكن مهر هم خبر داد و تاكید كرد: این طرح هم كه از خدمات وبركات دولت دهم برای خانه دار شدن جوانان است در71هكتاربا 1هزارو201واحد مسكن مهر بصورت ویلائی اجرا شده است و بیش از 200 واحد آن هم واگذارشده وبقیه هم بزودی واگذار خواهد شد.