فرماندار ابرکوه:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، اسماعیل برزگرزاده شب گذشته در جمع مسئولان هیئت‌های مذهبی ابرکوه در مورد تأثیر فعالیت هیئت‌های مذهبی در مشخص کردن مسیر برای افراد اظهار داشت: شهدایی که با اخلاص جان خود را فدای دین و میهن کردند همان عزاداران حسینی بودند که عمر خود را در این هیئت‌ها سپری کردند.
وی افزود: شور و هیجان دفاع مقدس مگر معلولی به غیر از تأثیرپذیری آنان از قیام اباعبدالله و حضور در عزاداری آن حضرت داشت.
برزگرزاده تأکید کرد: هیئت‌های عزاداری در زمینه هویت‌بخشی و الگوسازی نقش تأثیرگذاری دارند.
برزگرزاده یادآور شد: کسانی که در عزاداری‌ها حضور پیدا می‌کنند و به استماع سخنرانی‌ها می‌پردازند به دنبال تعالی، فضیلت و نزدیکی به عاشورا هستند که در بطن خود چیزی جز آزادی و آزادگی نداشت.
وی با اشاره به صحبت‌های "فوکویاما"، یکی از نظریه‌پردازان مخالف شیعه در کنفرانسی در اورشلیم اظهار داشت: این شخص می‌گوید« شیعه پرنده‌ای است که افق پروازش خیلی بالاتراز تیرهای ماست و پرنده‌ای است که دو بال سبز و سرخ دارد».
برزگرزاده افزود: به اعتقاد این شخص بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت‌خواهی است و چون شیعه در انتظار عدالت به سر می‌برد، امیدوار است و نمی‌توانید کسی را تسخیر کنید که مدعی است فردی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور، دنیا را پر از عدل داد خواهد کرد.
وی ادامه داد: بر اساس نظریه فوکویاما بال سرخ شیعه نیز شهادت‌طلبی است که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فناناپذیر کرده است و شیعه با این دو بال افق پرواز بسیار بالایی دارد.
برزگرزاده افزود: این نظریه‌پرداز همچنین از بدن این پرنده نیز به عنوان ولایت‌پذیری یاد کرده که شیعه را شکست‌ناپذیر کرده است.
فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: به همین دلیل دشمن در صدد ایجاد بدعت در عاشورا برآمده است و علت آن چیزی جز تأثیرگذاری این واقعه عظیم نیست.
وی وظیفه مسئولان هیئت‌ها را در این زمینه مهم توصیف کرد و افزود: باید مراسم عاشورا را به دور از هرگونه ریا و اعمالی که شائبه خودنمایی دارد، برگزار کنید.
برزگرزاده توصیه کرد: توجه به اصل عزاداری و نکات آموزنده این واقعه بزرگ و تأثیرگذار که تمام مسائل مختلف جامعه را با خود به همراه دارد و قدردانی از این نعمت سرلوحه فعالیت‌ها قرار گیرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ابرکوه نیز در این گردهمایی به بیان برخی از نکات و رهنمودها پیرامون برگزاری مراسم با شکوه عزاداری در ماه محرم و صفر پرداخت.
تجلیل از پیر غلامان امام حسین از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.