به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور "محمد کاظمی نسب" فرماندار ،علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی امنیتی فرماندار،محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن،عباس مهری بخشدار مرکزی،محمدعلی کریمی رییس آموزش و پرورش شهرستان و دیگر اعضای این شورا در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد.

فرماندار ابرکوه با تاکید بر فرصت بازآفرینی شهری گفت: معادل پولی که از کمیته برنامه ریزی و پروژه های ملی دریافت می کنید ، می توانید با ارایه خلاقیت ،طرح های خوبی تعریف نمایید و نهایت استفاده را داشته باشید .
محمد کاظمی نسب افزود: مبلغ ۱۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار و منابع ملی در کشور توزیع می شود که می بایست طرح های خود را تهیه تا در کمیته برنامه ریزی مصوب شود .
وی ضمن تاکید به اینکه از والدین در حین ثبت نام دانش آموزان نباید وجهی گرفته شود تصریح کرد: فقط می توان در غالب تعریف فوق برنامه مدارس و طبق آیین نامه شورای آموزش و پرورش و تصویب انجمن اولیا مربیان مدارس نسبت به گرفتن وجه اقدام نمود و مدیران مدارس باید این موضوع را مهم بدانند.
"کاظمی نسب" یکی از راههای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش را ورود مدارس غیر انتفاعی دانست و خاطر نشان کرد: با افزایش مدارس غیرانتفاعی و مدارس خاص می توان باعث ارتقا کیفیت آموزشی در شهرستان شد و برای تحقق این امر باید مشارکت اولیا در امر تعلیم و تربیت افزایش یابد.
فرماندار در پایان اظهار داشت: هدف آموزش و پرورش باید ارایه خدمات بهتر باشد و خدمات آموزشی با کیفیت ارایه کند و تلاش شود تا از کلاسهای چند پایه کاسته شود .
 "کریمی" دبیر شورای شهرستان نیز با اشاره به کمبود نیروی انسانی در سال آینده گفت: در بحث پروژه مهر امسال در دستورکار خود بحث تجمیع مدارس را خواهیم داشت.
رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان افزود: در بین دستگاه ها و ارگان های دولتی تنها آموزش و پرورش دغدغه و هدفش آموزش بهتر و تربیت دانش آموزان می باشد. تضاد هدف در بین دستگاه های دولتی در تصمیم گیری شورا باعث می شود نتیجه گیری خوبی حاصل نشود، بنابراین باید هدف کلی که سرنوشت و آینده دانش آموزان است را در نظر گرفت و بر اساس آن تصمیم گیری نماییم.
وی افزود: اصل و مبنای کار ما در آموزش و پرورش باید آموزش مناسب و ایجاد فضای آموزشی در خور شان دانش آموز باشد. بنابراین تجمیع مدارس و به حداقل رساندن کلاس های چندپایه به این موضوع کمک می کند.
گفتنی است در این جلسه از برگزیدگان پرسش مهر ریاست جمهوری و معلمین شاخص شهرستان در این جلسه تقدیر به عمل آمد.