به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ دویست و سی و دومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان به ریاست محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه و با حضور امام جمعه ابرکوه و جمعی از مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ابرکوه در ابتدای جلسه، از عملکرد معلمان و آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه در مواجه با ویروس کرونا و تلاش هایی که برای استفاده از فضای مجازی و آموزش در زمان تعطیلی مدارس وجود داشته است تقدیر و تشکر کرد.

کاظمی نسب به برگزاری آزمون سراسری سال 99 و برسی شرایط بهداشتی حوزه برگزاری آزمون اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ابرکوه با توجه به شرایط فعلی برای برگزاری این کنکور در نظر گرفته شده است و باید با ضد عفونی و تهویه مناسب در این مکان دغدغه شرکت کنندگان در این آزمون از نظر سلامت برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید با داشتن ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی وارد سالن های امتحانات شوند، اظهار داشت: دانش آموزانی که قبل از ورود به جلسه امتحانات علایم ویروس کرونا را دارند باید مکان و فضای مناسبی برای آنها در نظر گرفته شود.

فرماندار با بیان اینکه آموزش و پرورش باید تمام تلاش خود را در جهت برگزاری هرچه بهتر کنکور داشته باشد خاطر نشان کرد: همگان باید آموزش و پرورش را یاری دهند و با تمام امکانات شهرستان در برگزار کردن کنکور سراسری تلاش نمایند با برنامه ریزی همه جانبه و فراهم آوردن محیطی مناسب و لزوم همکاری شبکه بهداشت و درمان شاهد برگزاری یک کنکور خوب و همراه با موفقیت دانش آموزان باشیم.

وی با تاکید براینکه شرایط لازم برای توسعه رشته های فنی و حرفه‌ای باید در نظر گرفته شود افزود: پيشرفت هركشور به پيشرفت صنعت بستگي دارد كه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش يكي از نقش آفرينان و تاثير گذاران  صنعت هر كشوري محسوب ميشوند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه افزود: گسترش دررشته های فنی و حرفه ای نیازمند اعتبارات است یکی از دلایل عدم تحقق هدف گسترش رشته های مهارتی در  آموزش و پرورش قطعا کمبود اعتبارات بوده و باید با کارگیری تمام ظرفیتهای موجود این رشته ها ارتقاء پیدا کنند.