به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ٬ شب گذشته با حضور دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ٬ جلیل عفتی مدیر کل سازمان بهزیستی استان ٬ حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه ٬ محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ، علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی فرماندار و دیگر مسئولین سرای سالمندان ابرکوه افتتاح شد .

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تبریک روز مادر و میلاد حضرت فاطمه (س) گفت : عوام خانواده به وجود مادر مستحکم می شود .

قبادی دانا از اقدام بشر دوستانه خیّر و بانی این مجموعه قدردانی نمود و افزود : این مرکز منشا خیر خواهد بود که سال ها مردم از آنها بهره‌مند خواهند شد.

 وی حضور سالمندان در خانه های کوچک سالمندی را مفید دانست و اظهار داشت : نگهداری سالمندان در خانه های کوچک می تواند بخشی از مشکلات آنان از قبیل احساس تنهایی کردن را برطرف کند .

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد : در حال حاضر بیش از ۳۰۰ مرکز سالمندی در کشور وجود دارد و بیش از ۱۱۰۰۰ نفر از این عزیزان در این مراکز نگهداری می شوند.

وی اضافه کرد : باید حس برادری و خواهری و علاقه خانوادگی را در شبهه خانه ها با الگو قرار دادن نگهداری بچه ها در این مراکز ایجاد نمود.

قبادی دانا گفت : در آینده نزدیک با موج سونامی سالمندی روبرو خواهیم بود و باید از همین حالا به فکر حل مشکلات در این زمینه بود و تلاش مضاعف داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد از فعالیتهای سازمان بهزیستی توسط سازمانهای مردم نهاد انجام می شود افزود : در دولت تدبیر و امید مستمری ها سه برابر شده و پشت نوبتی ها نیز همه در لیست قرار گرفته اند .

رئیس سازمان بهزیستی در پایان اظهار امیداواری کرد : انشاالله که این مجموعه ٬ اداره بهزیستی ابرکوه و سازمان بهزیستی استان میراث دار خوبی باشند و دولت نیز تمام تلاش خود را جهت برطرف شدن مشکلات مردم خواهد داشت .

جلیل عفتی مدیرکل بهزیستی یزد هم با قدردانی از کمک ‌های خیر در ساخت مرکز یادشده گفت : نقش خیران در کمک‌رسانی به خدمات بهزیستی بسیار تأثیرگذار استف.

فرماندار ابرکوه نیز ضمن تبریک روز مادر و میلاد فخر زمان حضرت فاطمه زهرا(س) وخیر مقدم به رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت : خیّر این مجموعه با هوشمندی خود ابرکوه را برای این امر خیر انتخاب نمود هرچند که برای رسیدن به این شب و افتتاح این مرکز دغدغه ها و مشقت های زیادی وجود داشت .

کاظمی نسب ضمن ابراز خوشحالی از افتتاح این مرکز افزود : امشب نقطه عطفی برای شهرستان است ضمن اینکه باید یادآور شد ابرکوه مردم بسیار متدین و نیک اندیش و با استعدادی دارد که در جای جای دنیا نام ابرکوهی و افراد خیّر را می بینیم .

گفتنی است این مرکز در زمینی به مساحت 18 هزار مترمربع و با هزار و 300 مترمربع زیربنا در 2 طبقه ساخته ‌شد .