به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ؛ محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه به همراه علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی فرماندار از دکتر علی فاتحی نیا و کارکنان شبکه دامپزشکی ابرکوه درخصوص کسب رتبه اول در زمینه بهداشت و مدیریت بیماری های دامی در استان تقدیر و تشکر کردند .
فرماندار ابرکوه ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت : بی شک عملکرد موفق این شبکه در بخش بهداشت و مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک مرهون فداکاری و تلاشهای بی وقفه پرسنل این شبکه میباشد که به عنوان سربازان گمنام عرصه سلامت میتوان از آن ها یاد نمود.
محمد کاظمی نسب در اين ديدار ايفاي نقش توسط كاركنان اداره دامپزشكي در راستاي خدمت به سلامت جامعه و جلوگيري از شيوع بيماري هاي مشترك بين انسان و دام را جهادي دانست و اظهار داشت : با تلاش شبانه روزی كاركنان دامپزشكي و فعاليت هايی كه در زمينه كنترل و پيشگيری از شيوع بيماري های مشترك بين انسان و دام انجام ميدهند علاوه بر توسعه دامپروری در تأمين سلامت مردم نقش مهمی را ايفا ميكنند.
وی تامین امنیت غذایی را،  از وظایف مهم این سازمان دانست و افزود: سازمان دامپزشکی با اقدامات خویش باعث سلامت افراد و عدم تضییع حقوق مردم می شود لذا باید بیش از این به فعالیت دامپزشکان در جامعه توجه شود.
کاظمی نسب اظهار داشت: مهمترین دست آورد دامپزشکی تضمین سلامت جامعه است و همین خود عاملی مهم برای توسعه فعالیت های این بخش به شمار می رود.
رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه به تشریح فعالیتهای شبكه دامپزشكی این شهرستان پرداخت و افزود: طبق سنوات گذشته ، عملکرد شبکه های دامپزشکی استان در زمینه بهداشت و مدیریت بیماری های دامی ، ارزیابی و بر حسب نتایج ، شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه در سال ۹۷ برای دومین سال پیاپی موفق به کسب رتبه اول در زمینه فعالیت بهداشت و مدیریت بیماری های دامی استان یزد شد .
علی فاتحی نیا در این جلسه گزارشی از روند عملکرد این شبکه که شامل، اجرای عملیات های واکسیناسیون دام و طیور، بازدید از مرغداری ها و دامداری ها در جهت مراقبت  از بیماری ها، بازدید از مراکز عرضه فراورده های خام دامی (مرغ فروشی ها ، قصابی ها ، رستورانها و مراکز عرضه لبنیات سنتی ) در شهرستان را ارائه نمودو افزود: علاوه بر موارد فوق کارگاههای آموزشی با هدف آشنایی شهروندان و دامداران با بیماری های مشترک بین انسان و دام برگزارنموده و تصریح کرد این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
وی گفت:  از ابتدای سال جاری تا كنون و در اجرای اهداف سالیانه، شبكه دامپزشكی این شهرستان نیز همگام با سایر شبكه ها اقدام به مایه كوبی دامها علیه انواع بیماریهای مختلف نموده كه در این خصوص طی چهار ماه سال جاری تعداد ۱۰۰۳۰ راس گوسفند و بز با واکسن طاعون نشخوارکنندگان کوچک ، ۴۸۲۰۰ راس گوسفند و بز با واکسن آبله و ۱۲۷۵۰ راس گوسفندو بز با واکسن تب برفکی و ۳۲۰۰۰ راس گوسفند و بز با واکسن آنتروتوکسمی و ۳۲۰۰ راس گوسفند و بز با واکسن آگالاکسی  واكسینه شدند.
وی اظهار داشت: ضمنا ۱۷۲۰ راس گاو و گوساله تست سل و ۱۷۷ سر اسب تست سرمی مشمشه و ۱۲۰۰ راس گاو خونگیری بعمل آمده است و همچنین با توجه به این كه انگلهای خارجی دام از عوامل انتقال تعداد زیادی از بیماریهای مشترك بین انسان و دام هستند ، در مدت یاد شده بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع جایگاه و اماكن دامی به صورت رایگان تحت پوشش عملیات سم پاشی قرار گرفتند.
در پایان از پرسنل شبکه دامپزشکی درخصوص کسب رتبه اول در زمینه بهداشت و مدیریت بیماری های دامی برای دومین سال پیاپی ، با اهدای لوح تقدیر ، تجلیل به عمل آمد .