به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ محمد کاظمی نسب در نشست خبری  با اصحاب رسانه در خصوص بیماری کرونا در شهرستان ابرکوه گفت: در 90 روز گذشته ابرکوه مثل همه کشور درگیر کووید 19 شد و از همان ابتدا ستاد مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا با دو کارگروه عمده پشتیبانی و بهداشت و درمان کار خود را آغاز کرد و این بیماری در ابرکوه به صورت مدیریت شده وارد فاز فاصله گذاری اجتماعی شد.

فرماندار ابرکوه با توجه به اینکه در مورد تقویت بنیه مالی آسیب دیدگان از کرونا در شهرستان اقدامات خوبی انجام شده است افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا 700میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی توسط گروه‌های مختلف جمع‌آوری و در زمینه تولید ماسک و گان، تولید مواد ضدعفونی و... هزینه شد.

وی ادامه داد: مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 200میلیون تومان نیز کمک‌های مردمی در قالب بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند آسیب دیده از کرونا، اهداء شد و همچنین 250میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی از طرف صنایع شهرستان در حوزه پیشگیری و درمان ویروس کرونا هزینه شد.

کاظمی نسب با اشاره به اینکه سال 99 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال جهش تولید نامگذاری شده و همه دستگاه های دولتی و حاکمیتی مکلف به ارائه خدمات برای تحقق این شعار هستند بیان کرد: در سال 99 دوازده پروژه اقتصادی در شهرستان به بهره برداری می رسد که ظرفیت اشتغال بالای هزار نفر را می تواند ایجاد کند.

فرماندار ابرکوه مهمترین پروژه هایی بزرگ اقتصادی شهرستان که در سال 99 به بهره برداری می رسند اشاره کرد و گفت: آماده‌سازی و بهره‌برداری واحد آماده‌سازی خاک شرکت کاشی کوثر و فعال شدن خطوط دیگر تولید که زمینه اشتغال 200 نفر را فراهم خواهد کرد و همچنین شرکت آبنوس با تغییر مدیریت در سال 98 و ورود سرمایه گذار جدید، بخش‌های مختلف آن راه‌اندازی و با تولید 8میلیون مترمربع کاشی در سال، در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و فرصت اشتغال 200 تا 250 نفر ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از واحد تولیدی داریولبن با ظرفیت استفاده روزانه 200تن شیر و اشتغالزایی مستقیم ۱۵۰ نفر، که به تبع آن زمینه تولید بیشتر و بهره‌برداری از چندین واحد پرورش دام سبک و سنگین، صنایع بسته‌بندی محصولات کشاورزی و غذایی و... را ایجاد می‌کند.

کاظمی نسب بیان کرد: فولادسازی کارخانه فولاد سرمد، خط تولید مفتول کلاف و همچنین اخذ مجوز سه طرح سرمایه گذاری آلیاژ سیلیکو منگنز، فروآلیاژ فولاد و تولید مغزی شیرآلات اهرمی توسط سرمایه گذاران چینی و هندی و راه‌اندازی 2طرح تولید کاشی و سرامیک جدید آژن سرام و ساروج سرام از دیگر پروژه‌هایی است که امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: با پرداخت 120میلیارد ریال تسهیلات به بخش خصوصی 2 واحد پرورش مرغ تخمگذار 150هزار قطعه‌ای و مرغ گوشتی 20هزار قطعه‌ای افتتاح می‌شود.

فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه ابرکوه در مثلث طلایی سه استان گردشگری یزد، فارس و اصفهان قرار دارد خاطر نشان کرد: در سال 99 مجتمع خدماتی رفاهی پرهام، خانه قجری، فاز نخست دهکده توریستی و گردشگری تیرجرد بهره‌برداری می‌شود.

کاظمی نسب با اشاره به طرح های عمرانی شهرستان افزود: با پیگیری لازم مجوز راه‌اندازی شرکت جی تی ال و احیا حقوق سهامداران سابق، تکمیل و هماهنگی پروژه‌های کنارگذر ابرکوه و تقاطع‌های غیرهمسطح یزد - سورمق، باند دوم ابرکوه مهردشت، جاده اسفندآباد به صفاشهر (پروژه ملی)، راه‌آهن یزد اقلید (با تخصیص اعتبار 400میلیارد تومان)، ، پروژه‌ عمرانی و امنیتی ایست بازرسی فراغه تا پایان سال، فعالیت خود را به نتیجه برسانند.

وی بیان کرد: یکی از پروژه های شاخص شهرستان، بحث منطقه ویژه اقتصادی ابرکوه است که در مجلس مصوب شده و در حال مراحل اخذ زمین است و با به بهره برداری رسیدن آن ابرکوه به بهشت سرمایه گذاری تبدیل می شود.

در پایان این نشست فرماندار ابرکوه از زحمات شبانه روزی خبرنگاران تقدیر و تشکر کرد و با اهداء لوح سپاس از آنان تجلیل به عمل آمد.