همسفران تاریخ

سيماي شبكه تابان مستند همسفران تاریخ را توليد نمود.

این مستند که به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن غلامزاده مهرآبادی در سیمای شبکه تابان تهیه و تولید شده به بررسی درختان کهنسال استان یزد ،بخصوص سرو کهنسال ابرکوه پرداخته است. 

کارگردان این مستند در این باره اظهار داشت: درختان کهنسال هر کشور جزو مهمترین ذخایر ژنتیکی آن کشور محسوب می شوند و ارزش شناخت آنها از حفظ و نگهداری آثارتاریخی کمتر نمی‌باشد.سرو کهنسال ابرکوه با 4500 تا 5000 سال قدمت از شگفتیهای طبیعی در این شهر کهن محسوب می‌شود. همسفران تاریخ با معرفی  دیگر درختان کهنسال به سرو ابرکوه رسیده و چگونگی محافظت از آن و مسائل مختلف زیست محیطی را بررسی می کند.
غلامزاده به راه اندازی شبکه مستند در سیما اشاره کرد و بیان داشت: افتتاح رسمی شبکه مستند سیما باعث می شود مخاطبان، انتخاب بهتری برای مشاهده برنامه های مستند داشته باشند.

وی با بیان اینکه شبکه مستند باعث ایجاد فضای رقابتی میان مستند سازان می شود تاکید کرد: با افتتاح رسمی شبکه مستند سیما مستند سازان با استفاده از روش ها و تکنیک های نوین سعی می کنند کیفیت مستند سازی را ارتقاء دهند. وی در پایان با بیان اینکه مستند همسفران تاریخ با تکنیک مستند محض تولید شده است یاد آور شد: در آینده ای نزدیک شاهد پخش این مستند در یکی از شبکه های سراسری خواهیم بود.

اين مستند به مدت 30 دقيقه از سيماي شبكه تابان پخش مي شود

 

منبع:معاونت سیمای استانها