به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، روز چهارشنبه با حضور علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار و دیگر مسؤولین ادارات جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .
 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری گفت:موضوع قنوات ابرکوه درد کهنه ای بودکه مطرح شده و به نتیجه هم نرسیده است و مسئولین باید این مشکلات را بیشتر درک کنند و به آن اهمیت بدهند و نباید ساده از این موضوع رد شد .
علی اکبر اسحاقی افزود:اولین گام این است که برآورد شود که چه میزان هزینه دارد و طرح آن آماده شود و از ظرفیت کانون سلامت محلات به عنوان نمایندگان مردم استفاده شود.
وی به بیماری فشار خون اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه افراد زیادی از بیماری فشار خون خود با خبر نیستند ،  باید اطلاع رسانی لازم به مردم انجام شود .
رییس دامپزشکی ابرکوه نیز گفت:جهت کنترل بیماری تب کریمه کنگ با همکاری شبکه بهداشت، شهرداری ها و بخشداری بهمن ، ذبح بهداشتی دام در بخش بهمن انجام شد .
فاتحی نیا ادامه داد:90 درصد مبتلایان تب مالت در ابرکوه از پنیر بود که 47 مورد داشتیم و خونگیری دام انجام شده و نزدیک به صد رأس دام مثبت شد .
وی افزود:واکسیناسیون تب مالت از بخش بهمن شروع شده و در نهایت به بخش مرکزی ختم می شود و پیش بینی می شود نزدیک 20 هزار رأس واکسیناسیون بشود. ضمن اینکه 1240 قلاده سگ هم در سال گذشته واکسینه شدند.