به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، هفتمین جلسه کار گروه توسعه شهرستان ابرکوه با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد .

فرماندارابرکوه ضمن خوش آمد به محمدرضا صباغیان نماینده مجلس و جواد ذاکر معاون مدیر کل راهداری استان یزد گفت : نماینده مردم شریف ابرکوه با مکاتبات خود و پیگیریهای خارج از مجلس ، زمینه توسعه شهرستان را در حوزه های مختلف فراهم کرده و بن بست های توسعه شهرستان را باز کرده اند.

وی با اشاره به پیگیریهای به عمل آمده اظهار داشت : در  جلسه اخیر با محمد مخبر رئیس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام در معیت نماینده محترم قولهای خوبی از جمله احداث مدرسه 6 کلاسه در یکی از روستاهای محروم بخش بهمن و پایگاه سلامت داده شد .

فرماندار ابرکوه به بیان سایر برنامه های مورد پیگیری افزود : در حوزه راهها و میراث فرهنگی پیگیری اختصاص اعتبارات ملی و استانی و شهرستانی به عمل آمده و در بیست و ششمین سفری که جناب صباغیان به شهرستان دارند پیگیر مسائل هستند و از نزدیک مورد بحث و بررسی قرار میدهند که همین پیگیریها از وزرا و مسئولین استانی در پیشبرد اهداف و امور اثر دارد . 

کاظمی نسب با توجه آماده بودن ساختمان دانشگاه عمران و معماری اظهار داشت : راه اندازی این دانشگاه با پیشنهاد دکتر اولیا رئیس دانشگاه استان مبنی بر ادغام آن با پیام نور با حفظ رشته های پیام نورو هیئت علمی پیگیری خواهد شد .

وی بحث حمل و نقل جاده ای ، مرور مصوبات جلسه قبل و مطالبات کامیونداران از جمله سالن اعلام بار و تامین لاستیک و انجمن رانندگان را از دستورات کار این جلسه اعلام نمود.

اکرمی نماینده کامیون داران ضمن تقاضای واگذاری یک قطعه زمین به انجمن گفت : در زمینه اعلام و توزیع بار با  مشکل روبرو هستیم و درخواست شفافیت را در این خصوص داریم و اعلام بار یا از طریق باربری و یا انجمن انجام شود .

وی درخواست و مطالبه دیگر رانندگان و کامیونداران را تامین لاستیک بیان کرد و خواستار توزیع لاستیک بر اساس سهمیه شد و در ادامه از فرماندار در خصوص پیگیری مطالبات رانندگان تقدیر و تشکر می کنم .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت : جهت حل مشکل اعلام بار ، سامانه ای در حال شکل گیری است که اعلام بار از این طریق انجام می شود و مشخص و شفاف می شود که چقدر بار اعلام شده و چگونه خواهد شد .

مهندس ذاکر افزود : با پیوستن تمام کارخانجات و صاحبان بار به این سامانه دیگر نیاز نیست که رانندگان در سالن اعلام بار جمع شوند و تمام دغدغه ها حل خواهد شد .

نماینده مردم حوزه مهریز در مجلس گفت : با توجه به حضور زیاد گردشگران سراسر جهان جهت بازدید از   درخت کهنسال سرو ابرکوه ، لذا بحث جهانی شدن این اثر پیگیری شود تا از این طریق اعتبارات بیشتری به این اثر اختصاص یابد.

محمدرضا صباغیان با بیان مشکلات تامین آب استان افزود : جهت انتقال اب بهشت آباد جلسه ای با مجمع نمایندگان و معاون وزیر ومجموعه آب استان تشکیل دادیم و اختصاص 40 میلیون مترمکعب آب از خلج فارس به استان پیشنهاد و مصوب شد و سهم ابرکوه و چهار شهرستان دیگر در این حوزه حفظ خواهد شد .

نماینده مردم ابرکوه ، بافق ، بهاباد ، خاتم و مهریز خاطرنشان کرد : در صورتی که اقدام لازم جهت کلنگ زنی ایستگاه راه آهن جاده مریم آباد نشده است ،اعلام شود تا پیگیری جهت تشکیل جلسه و حل مشکل صورت پذیرد.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابی مجلس تصریح کرد : کلیه مصوبات کارگروه توسعه در جلسات گذشته پالایش شود که هر کدام که انجام شده مشخص شود و هر کدام که عملی نشده در جلسه بعد مطرح شود.

نماینده مردم ابرکوه در خصوص حل مشکل کامیونداران گفت : جلسه ای در مرکز استان با حضور نمایندگان و انجمن کامیون داران جهت حل مشکل باربری رانندگان و اتخاذ تصمیم اساسی تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد : موضوع احداث فاز اول میدان میوه وتره بار ابرکوه در اولویت کارگروه توسعه شهرستان قرار گیرد.

محمدرضا صباغیان در پایان اظهار داشت : جلسه مشترکی با حضور شهرداری و اداره راهداری و راه و شهرسازی و شرکت توسعه در دفتر عمرانی استان جهت ساماندهی و حل مشکل زیر گذرهای شهرستان تشکیل شود.

جلسه آینده کارگروه توسعه شهرستان در محل بخشداری بهمن تشکیل خواهد شد.