به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، با حضور محمدحسین ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ، امامی رئیس صندوق کارآفرینی امید استان ، فریبا آیت الهی مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ، حجت الاسلام حسینی امام جمعه ، محمد کاظمی نسب فرماندار و دیگر اعضای کارگروه اشتغال ، پانزدهمین جلسه شورای اشتغال شهرستان ابرکوه در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  گفت : ما از شرایط تحریم فعلی کشور باید فرصتی مناسب برای ارائه ایده‌های نوین در حوزه کارآفرینی به وجود بیاوریم و بتوانیم ایده آفرینی کنیم و راهکار برون‌رفت از تحریم را بیابیم .

ریاحی  راهبرهای توسعه اشتغال را در کسب و کار مشاغل کوچک دانست و افزود : رویکرد دیگر ، نظام کارآفرینی است که با نگاه بر توسعه و افزایش اشتغال و با ایده و فکر جدید می توان اشتغال زایی نمود و رویکرد اعتبار اشتغال است .

دبیر شورای اشتغال استان یزد اظهار داشت : در بکارگیری نیروی کار و افزایش مهارت و تخصص هم افزایی ، زمانی شکل می گیرد که رقابت هم وجود داشته باشد و نیازمند رقبا هستیم .  

وی تصریح کرد: استان یزد از لحاظ منابع آب ضعیف است و ابرکوه در حوزه کشاورزی می تواند بهتر کار کتند . بهره وری منابع آب کاربرد دارد و باید دید چه رویکردهایی برای طراحی به کار ببریم که حداکثر اثربخشی را تعریف کنیم .

ریاحی ادامه داد : طرحهای کارورزی بایستی به درستی به کارفرما یان معرفی شود و کارفرمایان محترم دعوت شوند که طرحهای کارآفرینی به آنان تفهیم شود .

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را نیز در ابرکوه بسیار خوب و فوق العاده توصیف کرد و گفت: ظرفیت و فرصت سرمایه‌گذاری در این حوزه با استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان یک صنعت پاک فراهم شود .

ریاحی افزود : برای ظرفیت‌سازی ابتدا باید ظرفیت‌ها را شناسایی و سپس متناسب با آن دانش و مهارت را توسعه دهیم و متناسب سازی کنیم و منابع مالی قسمتی از فرایند انجام کار است  .

وی ابراز کرد : ظرفیت خالی در کشور بسیار زیاد است .اگر ظرفیتها را بشناسیم و دانش متناسب داشته باشیم نه تنها بیکار نخواهیم داشت بلکه نیازمند نیرو از خارج از شهرستان هم خواهیم بود .