به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، با حضور محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن ، دکتر اکرمی رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه ، شهردار و شورای اسلامی شهر مهردشت در دفتر شورای اسلامی شهر مهردشت جلسه طرح کانون سلامت محله در محلات شهر مهردشت تشکیل شد .

دکتر اکرمی در این جلسه گفت : کانون سلامت محله یکی از ساختارهای اجتماعی شدن است و حدود 70 درصد از مشکلات سلامت در شرایطی است که ربطی به حوزه سلامت ندارد .

اکرمی افزود : ما هر روز شاهد افزایش ابتلا مردم به بیماریهای غیر واگیراز قبیل بیماری قلبی و عروقی ، حوادث ترافیکی ، بیماریهای تنفسی و ... می باشیم .

رئیس مرکز بهداشت و درمان اظهار داشت : شکی نیست که باید به منظور مقوله اجتماعی شدن سلامت ، با مشارکت ارگانها ، ادارات و وزارت بهداشت جهت هدایت این کارو با ورود مردم به سمتی برویم که همه مسائل زندگی را پیوند سلامت دهیم .

وی ادامه داد : اضطراب و افسردگی و عدم شادابی برای اجتماعی شدن سلامت چارچوب می خواهد . پیام رسانان و سفیران سلامت و سفیران دانش آموزی و ... از کانون سلامت است .

دکتر اکرمی خاطرنشان کرد : کانون سلامت محله یک تشکل غیر دولتی است و مردم عضو این کانون می شوند و از خود مردم انتخاب می شوند و عضوگیری می شود .

اکرمی افزود : برنامه به این شکل است که در گام اول 2 نفر از بین مردم محله به عنوان دبیر و جانشین دبیر به مدت یکسال با رای مردم همان محله انتخاب می شوند . دو نفری که انتخاب می شوند رابط بین ما و مردم در هر محله می شوند .

گام بعدی این است که دبیران کانون عضوگیری انجام می دهند و افرادی که عضو کانون می شوند با توجه به علاقه خودشان عضو گروههای تخصصی پیشگیری و کنترل دیابت ، فشار خون ، چاقی ، گروه ورزش و ... می شوند و در گام بعد با کمک دبیران کانون مشکلات محلات شناسایی می شود و درادامه مجمع سلامت محله با همکاری دبیران کانون تشکیل می شود .

بخشدار بهمن نیز در این جلسه گفت : دغدغه بهداشت و درمان همیشه بوده و خواهد بود و در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی در زمینه درمان و پیشگیری صورت گرفته است .

اکرمی افزود : باید از ظرفیت محلات استفاده شود که می تواند کمک شایانی در پیشگیری از بیماریها داشته باشد .