به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه و به نقل از اداره کل راه وشهرسازی در ابتدای این نشست، کاظمی نسب فرماندار این شهرستان به طرح مسائل ومشکلات هردوشهر پرداخت وافزود: ده درصد سهم شهرداری درمسکن مهر،درخواست واگذاری اراضی جهت معوض اجرای پروژهای عمران شهری، ساخت راه و کمر بندی، تامین زمین جهت پارک و فضای سبز مهردشت ، معرفی پروژه های بازآفرینی و تسریع در تهیه طرح های توسعه شهری این شهرستان از جمله عناوین درخواست های این شهرستان می باشد .

وی از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست تا در این خصوص مساعدت لازم را برای این شهرستان منظور نمایند.

در ادامه دکتر نقصان محمدی در این نشست با عرض خیرمقدم و تبریک عید نبی اکرم ص گفت: شهرستان ابرکوه با توجه به موقعیت خوب جغرافیایی و نقشی که در نزدیک نمودن 2 فرهنگ استان های فارس و یزد ایفاء می نماید از جمله شهرستانهایی است که با سابقه تاریخی اش همیشه مورد توجه مسئولین استان می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به درخواست های مطرح شده در این جلسه افرود: درحوزه راه سازی سعی کرده ایم با توجه به کمبود اعتبارات، بخشی از راه اسفند آباد- صفا شهر را عملیاتی کنیم و ادامه آن را در دستورکار قرار داده ایم که انشالله به کمک و حمایت فرماندار محترم بتوانیم حوزه راهسازی این شهرستان را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر جلوگیری از تصرفات اراضی ملی و دولتی که توسط یگان حفاظت این شهرستان صورت می گیرد و باعث حفظ حقوق بیت المال می گردد افزود: با پیگیری هایی استان در خصوص حل مشکلات اراضی تصرفی سالهای قبل" قانون سامان دهی اراضی تصرفی" ابلاغ گردیده و این اداره کل آمادگی دارد تا در جهت حل مشکل مردم بر اساس این قانون عمل نماید .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد ما اعتقاد داریم زمین باید درخدمت آبادنی شهر باشد و برای این منظور آمادگی داریم هرگونه مساعدتی را بر اساس درخواست شهرداری ها برای توسعه آبادانی شهر انجام دهیم .

در ادامه این نشست به موضوع طرح های بازآفرینی در آن شهرستان پرداخته شد و مقرر شد موارد و درخواست های مربوط به این حوزه را در ستاد شهرستانی باز آفرینی شهری مصوب نموده و جهت عملیاتی نمودن این طرح ها دراستان پیگیری نمایند .

قبل ازسخنان نقصان محمدی هرکدام از حاضرین این جلسه به نوبت به بیان مشکلات و مسائل مربوط به حوزه کاری خود پرداختند.