به گزارش روابط عمومی فرمانداری به نقل از "رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین علیه السلام ابرکوه" در حاشیه برگزاری آزمون دوره تربیت مربی تدبر در قرآن ابرکوه با اعلام این مطلب اظهار داشت: با همکاری مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور و موسسه تدبر در قرآن کریم قم، نخستین دوره آموزشی تربیت مربی تدبر در قرآن کریم با حضور ۴ نفر از اساتید ممتاز و برجسته کشوری از قم و تهران و به مدت ۲۳۰ ساعت از دی ماه سال جاری در بنیاد فرهنگی قرآن و عترت ابرکوه برگزار می شود.

 "مجتبی عزیزی" افزود: مربیان، معلمین و نخبگان قرآنی، روحانیون و طلابی، اساتید حوزه و دانشگاه  که در زمینه ترجمه و مفاهیم قرآن، فارغ التحصیلان رشته علوم قرآنی و رشته های مرتبط، حافظانی که توفیق بیش از ۱۰ جزء را کسب نموده اند و معلمان قرآن و معارف آموزش و پرورش عمده ترین افراتد شرکت کننده در این آزمون بودند.

وی سطح تحصیلات شرکت کنندگان در این آزمون را 78% با مدرک لیسانس و 22% با مدرک کارشناسی ارشد و حوزوی اعلام نموده و گفت: میانگین سنی داوطلبان 33 سال، کمترین سن آزمون دهنده 24 سال و مسن ترین فرد شرکت کننده در آزمون 71 ساله با مدرک کارشناسی بوده است. ضمن اینکه 84% داوطلبان شرکت کننده در آزمون را خواهران و 16% داوطلبان را برادران تشکیل داده اند.

 رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین علیه السلام ابرکوه در ادامه افزود: در آزمون ورودی دوره تربیت مربی تعداد 124 نفر از علاقمندان واجد شرایط به شرکت در این دوره آموزشی به مدت سه ساعت با هم به رقابت پرداختند و در این مدت به 50 سوال طرح شده از جزء سی برگرفته از تفسیر المیزان علامه طباطبایی و همچنین 50 سوال ترجمه و مفاهیم جزء سی پاسخ دادند، که از بین این افراد 80 نفر برای مصاحبه در روزهای 26 الی 28 آذرماه سال جاری دعوت بعمل آمده که نهایتاً 40 نفر مجوز ورود در این دوره آموزشی را کسب خواهند نمود.

رئیس بنیاد قرآن و عترت ابرکوه همچنین ابراز امیدواری نمود که با اجرای این دوره تحول خوبی در انتقال مفاهیم و محتوای قرآن کریم به مخاطبان و علاقمندان به فعالیت های قرآنی فراهم گردد.

گفتنی است این دوره شامل ۲۴ نشست آموزشی می باشد که از جزء سی ام قرآن کریم و از سوره نباء تا ناس می باشد و کسانی که بتوانند در این دوره ها شرکت و حد نصاب امتیاز لازم را کسب نمایند، گواهینامه آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه خواهد شد.