برای نخستین بار

به گزارش روابط عمومي فرمانداري، جواد عادل صبح امروز در جمع برخی از فعالان عرصه موسیقی ابرکوه با بیان اینکه در عرصه شعر و موسیقی در شهرستان ابرکوه استعدادهای بسیاری شناسایی نشده، اظهار داشت: در تلاش برای تشکیل شب‌های شعر و موسیقی هستیم و در این راستا با اداره میراث فرهنگی ابرکوه رایزنی‌هایی برای در اختیار قرار گرفتن مکانی مناسب انجام شده است.

وی که چند روز پیش به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شده، افزود: اعتقاد داریم می‌توان با کنار هم قرار دادن هنرمندان موسیقی و شاعران که فعالیت‌های آنان بر همدیگر تأثیرگذار است، به شناسایی استعدادهای جوان و کسانی که در این عرصه در گمنامی فعالیت می‌کنند، پرداخت.

عادل که به عنوان یکی فعالان فرهنگی شهرستان شناخته می‌شود با اظهار اینکه باید با هنر موسیقی نیز مانند دیگر عرصه‌ها بر مبنای شرع و قانون عمل کرد و برخی از برخوردها در این مورد سلیقه‌ای است، بیان داشت: نگاهی به کتابی که رهبر انقلاب در آن مواضع خود را در مورد هنر بیان کرده‌اند، بیانگر نگاه شفاف ایشان در مورد هنر موسیقی است که باید از این دید باز رهبری، برای گسترش موسیقی بهره برد.

سرپرست اداره ارشاد شهرستان ابرکوه ادامه داد: باید از کسانی که به صورت خودجوش در برنامه فرهنگی و هنری یاری‌رسان دستگاه‌های دولتی در زمینه فرهنگی هستند به صورت عملی حمایت کرد و نیاز آنها به این حمایت، تنها نیاز مالی نیست.

این مسئول در پایان اذعان داشت: امیدواریم با قانونمند شدن انجمن‌های موسیقی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول آن را داده، بسیاری از مشکلات فعلی در این عرصه حل شود.