به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛دویست و بیست وسومین جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور"محمد رضا عارفی" مدیر کل سازمان نوسازی مدارس استان یزد ،"محمد کاظمی نسب" فرماندار ابرکوه ،"حجت الاسلام حسینی"امام جمعه ، "محمدعلی کریمی "رئیس آموزش و پرورش ، بخشداران بهمن و مرکزی ،معاون سیاسی فرماندار و جمعی از مدیران و مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد .  

 

فرماندار ابرکوه ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری مراسم های مختلف هفته بزرگداشت مقام معلم گفت : یکی از مشکلات آموزش و پرورش ابرکوه ، فضای آموزشی می باشد که همانند دیگر شهرستان های استان یکی از مخاطراتی است که با آن روبرو هستیم و بر کیفیت تعلیم و تربیت تأثیر می گذارد .

 

 محمد کاظمی نسب افزود : طرح تجمیع مدارس مشکلات و آسیب های خاص خود را دارد و نیاز به بررسی و ارائه طرحهای کارشناسی شده از سوی آموزش و پرورش دارد .

 

وی ادامه داد : بخش خاصی از طرح تجمیع مدارس مربوط به اعتبارت و کمیته برنامه ریزی فرمانداری می باشد که تخصیص را انجام دهد و در هر صورت از جانب دولت باید فضاهای آموزشی تقویت شود.

 

فرماندار تصریح کرد : با توجه به اینکه فضاهای آموزشی در شهرستان با مشکل روبرو می باشد و با ظرفیت بیشتر از ظرفیت پیش بینی شده از آنها استفاده می شود لذا کیفیت لازم را برای آموزش و پرورش دانش آموزان ندارد.

 

کاظمی نسب بهترین راه حل مسائل که از برنامه های وزارت آموزش و پرورش می باشد را تحقق سند بنیادین در حوزه تدوین برنامه ها و بودجه های سالانه دانست که حتی الامکان  اعم از عمرانی و کیفی آموزشی و پرورشی به بخش خصوصی واگذار شود .

 

وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر آموزش و پرورش باید درآمدزایی کند و کسب درآمد نماید در غیر این صورت نمی تواند مشکلاتش را برطرف کند و باید با تعامل این مشکلات را برطرف کرد.

 

عارفی مدیر کل سازمان نوسازی مدارس استان گفت :1200 فضای آموزشی در استان وجود دارد که متأسفانه 400 مدرسه تحت بازسازی هستند و اولویت های سازمان نوسازی مدارس استان ، اصلاح شاخص ها و تأمین اعتبارات، پیگیری پروژه های نیمه تمام می باشد .

 

اگر واقعا مجموعه شهرستان همراهی کنند ما پروژه هایی را که نیمه تمام است از بهره گیری از اعتبارت ملی آن را تکمیل می کنیم که واقعا رشدی در توسعه فضای اموزشی شهرستان ایجاد می کند.

 

برای تکمیل مدرسه مسکن مهر از طریق اعتبارات ملی تأمین اعتبار می شود و یک مدرسه هم در سال 98 در بخش بهمن که واقعا محروم است خواهیم ساخت .

 

وی ادامه داد : ما 260 پروژه نیمه تمام داشتیم که 160 مورد را تحویل دادیم. الان 79 هزار متر مربع زیربنای فضای آموزشی در استان داریم که نسبت به سال قبل 2 و نیم برابر افزایش داشته است. شهرستان ابرکوه در بحث آموزش و کیفیت آن خیلی عقب افتاده است و از مسوولین شهرستان درخواست داریم که همراهی داشته باشند تا بتوانیم این وضعیت را تغییر داده و بهبود بخشیم.