به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ،روز پنجشنبه با حضور محمد علی طالبی استاندار یزد ،محمدرضا صباغیان نماینده مردم شهرستانهای ابرکوه،بافق،بهاباد،خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی، عباس حیدری مدیرکل حوزه استاندار ، احمد ترحمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد، حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه،حجت الاسلام علیزاده امام جمعه بهمن ،محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ،علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی فرماندار ، محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن ،عباس مهری بخشدار مرکزی و دیگر مسؤولین جلسه کارگروه توسعه شهرستان ابرکوه در فرمانداری برگزار شد.
 استاندار یزد گفت: این بازدید نشان داد با توجه به کاستی‌هایی که وجود داشته ، کارهای بسیار بزرگی انجام شده و امیدوار شدیم تا با یک جدیت دیگر قدم در جهت رفع کمبودها بگذاریم و مسائل را برطرف کنیم.
محمدعلی طالبی تصریح کرد :آنچه که از مصوبات جلسات قبل باقی مانده بود با جدیت پیگیری می شود و موارد جدید هم را پیگیری خواهیم کرد که بخشی از آن را از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی پیگیری خواهند کرد و بخشی از آن هم از اعتبارات تملک دارایی ها و اعتبارات دیگر استانی و شهرستانی این موارد را در اولویت خواهیم گذاشت .
وی اضافه کرد :در جلسه امروز که پیرامون مسائل بهداشتی و درمانی برگزار شد نشان داد که اگر مسائل و مشکلات از نزدیک دیده شود و همه حضور داشته باشند چه دستگاه‌های استانی و دستگاه های محلی و نماینده مجلس و استانداری ، این موضوع را می توان در حوزه های مختلف پیگیری کنیم.
طالبی ادامه داد :با همگرایی و همدلی انشالله بعضی از کاستی‌های دیگر که در شهرستان وجود دارد را می‌توانیم دنبال کنیم و شرایط بهتری را برای فعالیت‌های رو به جلو این شهرستان و تامین آسایش مردم برداریم.
استاندار خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به طور جد پیگر رفع مسایل و مشکلات بهداشتی ودرمانی ابرکوه باشند.  
استاندار یزد در این نشست به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ، با لوح سپاس از آزاده ی کارمند فرمانداری ابرکوه تجلیل کرد.
 نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بافق، خاتم، مهریز و بهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز هدف از تشکیل این جلسه را تسریع در حل مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان ابرکوه دانست و گفت :حضور و شنیدن نیازها و کمبودهای شهر و مسئولین از نزدیک بسیار تاثیرگذار خواهد بود و توجه بیشتری به این مسائل خواهد شد .
محمدرضا صباغیان افزود: مسئولان برای رفع مسایل و مشکلات درمانی ابرکوه که از مطالبات به حق مردم است، تلاش مصاعف داشته باشند و اگر نیاز به مکاتباتی با وزارت بهداشت باشد، از طریق نمایندگان مردم پیگیری می شود.
فرماندار ابرکوه نیز گفت: این شهرستان هنوز در عرصه بهداشت خصوصا در بخش درمان مشکلات زیادی دارد که پاسخگوی نیازهای شهروندان این منطقه کمتر توسعه یافته استان نیست.
محمد کاظمی‌نسب افزود: باید با تلاش جمعی سطح خدمات درمانی ارتقاء پیدا کند تا از تعداد مراجعان شهروندان ابرکوهی به مراکز درمانی مرکز استان و سایر شهرستان‌ها کاسته شود.