به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ صبح امروز جلسه هیأت بازرسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه و با حضور اعضا هیأت بازرسی در فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه سه رکن مهم انتخابات، هیات اجرایی، هیات نظارت و هیات بازرسی است  گفت: براساس قانون، بازرسی از جریان انتخابات برای صیانت از آرا در دستور کار است و روند بازرسی به‌گونه‌ای میباشد که از اجرایی شدن وظایف قانونی هیات‌های اجرایی اطمینان حاصل کنیم .

محمد کاظمی نسب با تأکید بر اینکه هیچ دستگاه دولتی، حق تبلیغ علیه یا به نفع هیچ کدام از نامزدهای انتخابات را ندارد، افزود: فعالیت نامزدهای احتمالی انتخاباتی تنها در زمان تعیین شده قانونی مجاز میباشد و خارج از این زمان تخلف است و باید این تخلفات مد نظر هیأت بازرسی رصد و براساس قانون با آنان برخورد شود.

وی از جمله وظایف هیات بازرسی انتخابات را برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای بازرسین و رسیدگی به شکایات اشاره کرد و اظهار داشت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی با حضور در دفتر هیات بازرسی شهرستان در محل فرمانداری ابرکوه شکایت و گزارش خود را اعلام نمایند.

در پایان جلسه اعضای هیات بازرسی هر یک مسائل و مشکلات خود را بیان و گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه نمودند.