به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، صبح امروز با حضور محمدرضا عارفی مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس استان یزد، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه، حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه ،حجت الاسلام علیزاده امام جمعه بخش بهمن ، علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی امنیتی فرماندار ، محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن ، دانش آموزان و معلمان، مردم روستای اسفند آباد و برخی دیگر از مسؤولین ،آیین افتتاح مدرسه خیر ساز علی ابن ابیطالب روستای اسفندآباد و نواختن زنگ مهر و مقاومت به صورت نمادین در مدرسه پسرانه (مقطع متوسطه) روستای اسفندآباد برگزار شد .
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد گفت : 30 درصد از مدارس استان توسط خیرین ساخته می شود و ما توفیق داریم به عنوان خدمتگزار نظام در جهاد مدرسه سازی در کنار خیرین باشیم.
محمدرضا عارفی افزود: امروز در اولین روز مهر  18 پروژه آموزشی با مشارکت خیرین در حدود 134 کلاس درس با زیربنای حدود 17 هزار و 800 متر مربع افتتاح می شود و تا بهمن 98 حدود 41 فضای آموزشی، فرهنگی و پرورشی در قالب 338 کلاس درس و با زیربنای حدود 52 هزار و 700 متر مربع با مشارکت خیرین و دولت ساخته می شود.
وی اضافه کرد:در نوسازی مدارس استان یزد 300 پروژه نیمه تمام داشتیم و در سه سال اخیر با اقدامات و پیگیریهای لازم ، اعتبارات عمرانی ملی 7 برابر شد و بالغ بر 80 میلیارد تومان شد و پروژه ای مانند مدرسه مدرس ابرکوه که حدود 10 سال تعطیل بود ، با اعتباری حدود 2 میلیارد  تومان در حال ساخت است.
عارفی تصریح کرد:با توجه به بازدید از منطقه بخش بهمن و مشکلات فضای آموزشی یک پروژه تخریب و بازسازی می شود و مدرسه 12 کلاسه به نام مدرسه استقلال بخش بهمن با اعتبار 3 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تأمین اعتبار شده و طی ماه های آینده عملیات اجرایی و مناقصه آن شروع می شود که امید است تا سال آینده به بهره برداری برسد.
مدیر کل نوسازی مدارس استان با بیان اینکه در شهرستان ابرکوه برای پروژه های نیمه تمام تأمین اعتبار شده و در دست اقدام است خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات و  اولویت های سازمان نوسازی مدارس حذف بخاری های نفتی در کل استان که است که تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما این اقدام در سراسر استان عملی می شود. اولویت دیگر حذف مدارس گلی در استان است که انجام شده و بیش از 15 مدرسه گلی را با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ارزی کشور جایگزین ساختیم.
فرماندار ابرکوه هم ضمن تبریک ماه مهر و بازگشایی مدارس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و 275 شهید ابرکوه گفت:در ابرکوه معضلاتی هست که بارها گفته شده و تقاضای ما از مسئولین استانی وکشوری مشخصا مطرح شده و امید است بتوانیم تمام نیازها و تجهیزات آموزشی را آنچنان که شایسته و در خورد مردم این شهرستان است فراهم کنیم.
محمد کاظمی نسب با تقدیر از همراهی ائمه جمعه و مسئولان افزود: در قالب ستاد پروژه مهر 98 در 5 ماه گذشته با محوریت مدیریت آموزش و پرورش در 107مدرسه بیش از 700 معلم و بیش از 10 هزار دانش آموز سازماندهی شده که با توجه به تمام محدودیت ها و کمبودها بهترین تخصیص های ممکن انجام شد.
وی تصریح کرد:از اولیا و مردم شهرستان تشکر می کنم که کمبودها را درک می کنند و در این برهه حساس به لحاظ اعتبارت و تجهیزات همپای مسئولین آموزش و پرورش هستند.
کاظمی نسب ادامه داد: از خیر آقای قدمعلی شمس که با این اقدام نیک اندیشانه خود مشکل کمبود فضای اموزشی را در این روستای تقریبا با فاصله از مرکز استان به نحو شایسته حل کردند ، تقدیر می کنم و امید است که سایر خیرین نیز در بخش های دیگر شهرستان به این اقدامات خیرخواهانه اقدام کنند.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های شبانه روزی حاج قدمعلی شمس اسفندآبادی با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

متن لوح تقدیر به شرح زیر میباشد:

بسم تعالی

نیکوکار ارجمند جناب آقای حاج قدمعلی شمس
 

سلام علیکم
اقدام خیر خواهانه و نیک اندیشی آنجناب در ساخت فضای آموزشی، مسیر پیشرفت و بالندگی را برای فرزندان آینده ساز، هموار و شادابی و امید رادر محیطی آرام و امن برای آنان به ارمغان می آورد. بی تردید نام شما در دفتر نسل فردای این جامعه به یادگار و جاودانه خواهد ماند. اینجانب توفیق حضرتعالی در امور خیریه و مشارکت درامر توسعه زیر ساخت های آموزشی در جهت ارتقاء علم و فرهنگ را تبریک می گویم و سربلندی و عاقبت نیکو برای شما آرزومندم.و العاقبه للمتقین.

محمد کاظمی نسب

فرماندار شهرستان ابرکوه