به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ؛عصر سه شنبه جلسه شورای اداری شهرستان  با حضور اکرم فداکارمعاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد ، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ، معاون فرماندار ، بخشداران بهمن و مرکزی و مدیران و مسئولین شهرستان  در محل تکیه حضرت ابوالفضل (ع) روستای حسین آباد بخش بهمن ابرکوه برگزار شد.

فرماندار ابرکوه در این نشست گفت :  در طول ۶ ساله دولت تدبیر بزرگترین و شاید یکی از مشهودترین کارها در دوره اول دولت تدبیر و امید مهمترین اقدام دولت مهار غول تورم بود که بنا به اقتضائاتی در کشور مسائل متعددی به وجود آورد.
محمد کاظمی نسب افزود: در طول دولت تدبیر ثبات اقتصادی حاکم شد و موجب اتفاقات خوبی شد و کمک کرد که شرایط بین المللی برای ایران سامان یابد و در کنار تعاملات اتفاقات خوبی برای کشور رقم خورد که در سایه آن پر شدن صندوق توسعه ملی بود.
وی ادامه داد: به برکت پولهایی که برگشت بعد از برجام رونق به وجود آمد و بعد از آن توزیع اعتبارات اتفاقات خوبی رقم زد .
وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی ، در یک سال و نیم گذشته توطئه های دشمنان ، خروج آمریکا از برجام و اتفاقاتی که سرایت کرد به بازار و مردم را با چالش اساسی رو به رو کرد ، خاطرنشان کرد:  اما در سایه مقاومت مردم و همراهی صبورانه آنان با نظام ، دولت و  مقام معظم رهبری و اتخاذ سیاست های اصولی دولت در حوزه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی منجر شد که توطئه های  دشمنان نقش بر آب شود.
فرماندار ابرکوه با بیان  اینکه دشمنان پس از برجام ، تلاش کردند ایران چهل سالگی  انقلاب را نبیند اضافه کرد: یکی از آنها خروج از برجام بود که نظام را از پای درآورند اما در سایه مقاومت جانانه مردم و سیاست های اصولی دولت محقق نشد.
کاظمی نسب با اشاره به مشکلات اقتصادی ، یادآور شد:  امیدواریم که ثبات نسبی به بازار برگردد و این گردنه سخت پر چالش که استکبار جهانی به وجود آورده است پشت سر گذاشته و شاهد استحکام پیش از بیش نظام با همدلی مردم و مسئولان باشیم.
وی همچنین افزود: بهبود شاخص های توسعه و کارآفرینی کشور کاهش میزان وابستگی به نفت تا مرز ۲۵ درصد یکی از برنامه های موفق دولت بود.
کاظمی نسب افزود: واردات قاچاق کالا در طول ۶ ساله گذشته به نصف رسیده که باید به صفر برسد که دولت برای حداقل کردن قاچاق کالا برنامه های متعدد دارد.
فرماندار ابرکوه یادآور شد: برنامه هایی که در پرتو توسعه به آن نگاه می کنند که همه امیدوار کننده است هر چند در یک سال و نیم گذشته این شاخصه ها با چالش روبه رو شده اما در نگاه گسترده خوب بوده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته اتفاقات خوبی برای رشد و توسعه این شهرستان از جمله تأمین اعتبار برای ادامه ساخت راه آهن از سوی دولت افتاد .
فرماندار ابرکوه همچنین ، اختصاص  ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده به دهیاری ها و شهرداری ها ،توزیع ۲۶ میلیارد تومان اعتبار سالانه تملک و دارایی ها ، تخصیص اعتبارات تعادل بخشی و جبرانی به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان و در مجموع حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتباراتی بود که در ابرکوه بخشی از تلاش های پارسال بیان کرد.
بخشدار بهمن هم گفت: نشست شورای اداری در روستای حسین آباد یکی از شاخص هایی است که دولت به طور خاص توجه به روستاها دارد.
محمد علی اکرمی همچنین با اشاره به بودجه هایی که به دهیاری ها در روستاها اختصاص یافته است افزود: مشارکت دهیاری ها در پروژه های عمرانی پررنگ بود .
وی ادامه داد: در هفته دولت  ۱۹ پروژه از اعتبارات دهیاری ها در هفته دولت در این بخش به بهره برداری رسیده است .
بخشداربهمن همچنین تصریح کرد: متاسفانه در بخش بهمن با توجه به  اینکه مستقل است ارائه خدمات برخی ادارات وجود ندارد یا ضعیف یا به صورت چند روز در هفته است.
وی از معاون استانداریزد خواست با توجه به این منطقه کمتر توسعه یافته و برای رفع برخی از مسایل ومشکلات ادارات و یا نمایندگی که در این بخش وجود ندارد ، اداره و یا نمایندگی ایجاد کنند.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان ورزش استان یزد هم در این نشست تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید خدمات گستردهای در حوزه ورزش برای استان یزد انجام شده است .
سید احمد هاشمی بابیان اینکه در استان یزد ، ورزش زورخانه ای توسعه داشته است افزود: بخش بهمن ، قطب ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان یزد است.
وی ادامه داد: در ابرکوه سال گذشته میزبان ۲ تیم ورزشی ملی ، هندبال نوجوان و تیم ملی والیبال ساحلی کشور بودیم.
این مسئول ورزش استان یزد ادامه داد: ۶ زمین چمن در روستاهای شهرستان ابرکوه طی ۲سال گذشته به بهره برداری رسیده است و لذا وضعیت ورزش استان  رو به رشد است.