رئیس بزرگترین مجتمع قرآنی کشور:

به گزارش روابط عمومي فرمانداري ابركوه رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین علیه السلام با انتقاد از اعطای مجوز به برخی از موسسات قرآنی کم توان و فاقد تجربه کافی و لازم در سطح کشور اظهار داشت: به عقیده اینجانب، بزرگترین راهکار مقابله با بزه کاری و آسیب های اجتماعی در جامعه، رونق فعالیت های قرآنی در بین نسل جوان و نوجوان جامعه است و هر اندازه که برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در کشور هزینه شود، ناکافی و پتانسیل های بیشتری برای این مهم وجود خواهد داشت.

مهندس مجتبی عزیزی افزایش کمی موسسات قرآنی را از جمله اقدامات مهم و ارزشمند دولت نهم و دهم دانسته و ادامه داد: چنانچه به این فرصت مهیا شده به خوبی پرداخته نشود و زمینه های رشد و تعالی آن به عنوان یک فرایند مهم معنوی در جامعه محقق نگردد، در آینده به یک تهدید جبران ناپذیر مبدل خواهد گردید، چراکه باید اذعان داشت علیرغم همه اقدامات موثر انجام شده جهت توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در سنوات اخیر، نیازمند بازنگری در برخی از روش های اتخاذ شده در گذشته هستیم.  

وی دیدگاه افزايش بدون پشتوانه تعداد مؤسسات قرآنی را موجب تشكيل مجموعه های ضعیف، بی برنامه و فاقد توانمندی لازم جهت جذب علاقمندان و مخاطبان قرآنی دانسته و اظهار داشت: افزایش اینگونه از موسسات دردی را از جامعه اسلامی دوا نمی کند، چرا که صرف داشتن مدرک لیسانس و یا حتی دلسوزی و داشتن دغدغه قرآنی، نمی توان به تاسیس و اداره یک موسسه قرآنی پرداخت و اینها از جمله شروط لازم اما ناکافی هستند بلکه برای اداره یک موسسه قرآنی حداقل هایی لازم است که از جمله آنها می توان به انگیزه بسیار قوی، شناخت کافی از مسائل و مشکلات موسسات قرآنی، مهارت های اداری، مدیریتی و بخصوص مالی، توان برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی، قدرت تجزیه و تحلیل منابع آموزشی و... اشاره نمود.

رئیس بزرگترین مجتمع قرآنی کشور در ادامه خاطرنشان ساخت: در شرایط فعلی و با هدفمندی یارانه ها که برخی از متولیان موسسات قرآنی در تامین هزینه های ابتدایی و جاری موسسات تحت نظر خود نظیر اجاره بها، پرداخت قبوض و... با مشکل مواجهند، چگونه می توان از متولیان آنها توقع اجرای برنامه های قوی و تاثیرگذار قرآنی در سطح جامعه را داشت و در چنین وضعیتی جامعه قرآنی با رکود و یا حتی تعطيلی برخی از مؤسسات قرآنی روبرو خواهد گردید، که این موضوعی نگران کننده است.

وی با اعلام این درخواست که افراد کم توان و ناتوان از ورود به حوزه متولی گری امور قرآنی خودداری نمایند و اعلام اظهار داشت به عقیده بنده در شرایط فعلی برخی از متولیان موسسات قرآنی که تجربه و توان کافی را در حوزه متولی گری امور قرآنی ندارند، زمینه مهجوریت قرآن در جامعه را فراهم می آورند.

این عضو جامعه قرآنی کشور ضمن تشکر از اقدامات موثر مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور، خواستار اعمال کنترل و نظارت دقیق، مستمر و موثر  بر اهداف از پیش تعیین شده توسط متولیان موسسات قرآنی شده و اظهار داشت: علاوه بر اینکه لازم است در اعطای مجوز به موسسات قرآنی سخت گیرانه عمل شود، ضروری است با اعمال کنترل و نظارت دقیق به جای تمرکز بر روی کمیت موسسات قرآنی به کیفیت آنها پرداخته شود و نگاه کیفیت گرایی بر موسسات قرآنی حاکم شود.