به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ؛ عصر دوشنبه 23 اردیبهشت با حضور "علی اکبر اسحاقی" معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ،"محمدعلی اکرمی" بخشدار بهمن،" حجت الاسلام رحمت زاده" رئیس دادگستری،" میثم رنجبر" دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه و دیگر اعضاء ستاد ، جلسه هماهنگی برگزاری جشن گلریزان در محل فرمانداری تشکیل شد .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری در این جلسه ضمن تشکر از همه اعضا و خیرین و کسانی که سال هاست در ستاد جشن گلریزان فعالیت دارند گفت : هرساله در ماه مبارک و معنوی رمضان جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیر عمد برگزار می گردد و در شهرستان ابرکوه نیز در سالهای گذشته مراسم خوبی برگزار شده و خیرین ابرکوهی در مراسم شهرستان حضور پرشوری داشته اند.

علی اکبر اسحاقی افزود : مردم نيکوکار ابرکوه مشارکت زیادی در امر جشن گلريزان داشته اند و خیرین شهرستان نقش اصلی را ایفا می کنند و مهمترین کار را آنجا انجام می دهند.

 وی خاطرنشان کرد : همه ما مدیون ایثارگران هستیم و ایثارگرترین ایثارگران شهیدان هستند. و همه ما از آنها درس گرفتیم که به نوعی ایثار کنیم تا گره ای از گره های متعدد زندگی مردم باز کنیم.

اسحاقی با اعلام زمان و مکان برگزاری جشن گلریزان در شهرستان خواستار برنامه ریزی دستگاههای مربوطه برای استفاده از حداکثر ظرفیت های موجود شهرستان  برای هرچه بهتر و باشکوه تر شدن این مراسم شد .

وي در پايان بيان داشت: از همه مسئولان و کليه اقشار مردم شهرستان براي شرکت در اين امر خير دعوت مي شود تا نسبت به آزادي اين افراد اقدام نمايند.

رئیس دادگستری ابرکوه هم گفت : جشن گلریزان به همت ستاد دیه و سازمان زندان ها چندین سال است که به راه افتاده است و اخیرا زمزمه هایی هست که گفته می شود در جامعه مشکلات مالی وجود دارد و افزایش قیمت ها و کمبود درآمد ها و رکود بازار ممکن است روی این جشن گلریزان تأثیر بگذارد اما این مسائل روی این موضوع تأثیر نخواهد داشت.

حجت الاسلام رحمت زاده افزود : همان طور که دیدیم در جریان سیل ابتدای سال چطور مردم کمک کردند که غیر قابل وصف است. دولت وظیفه خود را انجام می دهد امام مردم وقتی می بینند هموطن خود گرفتار است علاوه بر کمک مالی نیروهای انسانی را در اختیار آنان قرار دادند.

دادستان ابرکوه نیز گفت : ما در دادسرای عمومی شهرستان بعضا با برخی جرائم مواجه هستیم که موضوعیت رد مال است و محکومینی داریم که بخاطر اندک موضوع رد مال زندانی هستند و خانواده آنها واقعا در تنگنا هستند لذا باتوجه به اینکه خیرین می توانند به این قشر و محکومین کمک کنند ، متواضعانه می گوییم که این جلسه قدم خیری باشد برای آزادسازی حدود 15 نفر از این محکومین رد مال که بتوانیم تا آخر ماه مبارک آنان را آزاد کنیم.