به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ،جلسه ای با حضور محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه و علی اکبر اسحاقی معاون فرماندار  در خصوص گرامیداشت هفته بهزیستی در فرمانداری تشکیل شد .
فرماندار ابرکوه ضمن گرامیداشت سی و نهمین سال تشکیل سازمان بهزیستی و با اشاره به اینکه حوزه بهزیستی یکی از حوزه‌های بسیار مهم در بین حوزه‌های کشور می‌باشد گفت:  از جمعیت ۵۲ هزار نفری شهرستان حدود هزار نفر معلول هستند که این افراد نیازمند مساعدت بیشتر می باشند .
محمد کاظمی نسب افزود: قبل از سال ۱۳۵۹  بخشی از جامعه ما بدون متولی پیش می رفت که با تشکیل سازمان بهزیستی خدمات زیادی از قبیل پیشگیری، توانبخشی و کمک‌های مردمی  در سایه بهزیستی فعالیت خود را آغاز کردند و این بخش از ضروریت ترین خدماتی است که می تواند به جامعه هدف ارائه کند .
وی تصریح کرد : اگر در جامعه ای همه بخش ها و افرادی را که نیازمند خدمات هستند شناسایی نکنیم و خوب به آنها نپردازیم ،در امر توسعه پایدار با مشکل روبرو خواهیم شد و آنچه را که سازمان بهزیستی بر عهده دارد این است که بخش‌هایی از توسعه فکری و فرهنگی جامعه هدف را، مدیریت کند .
کاظمی نسب با بیان اینکه سازمان بهزیستی در هرم توسعه پایدار یک ضرورتی بوده که به وجود آمده و در حال گسترش است ادامه داد:حدود ۳ درصد از کودکانی که متولد می شوند مادرزادی معلولهستند که با مشکلاتی روبرو می‌باشند و درصدی هم بعد از تولد به این جمعیت اضافه می‌شود و برای رسیدن به توسعه پایدار نیاز است که به این افراد توجه شود و خدماتی که به جامعه هدف ارائه می‌شود بسیار ناچیز بوده و نیازمند حمایت بیشتر است .
فرماندار ابرکوه اضافه کرد:اگر سازمان بهزیستی خدمات خودش را قوی و شایسته ارائه کند ، مشکلات و دردسرهای خانواده‌هایی که درگیر مسائل معلولیت و غیره می باشند را کمتر خواهد کرد و خواهند توانست که امورات دیگر خود را مدیریت کنند .
محمد کاظمی نسب با اشاره به برخی اقشار از قبیل افراد معتاد، معلول و مطلقین و فرزندان آنان خاطرنشان کرد: مشکلات ، بیماری‌ها و دردسرهایی را این افراد پیرامون جامعه خود می‌توانند به وجود بیاورند ، همه این ها نیاز به مداخلات بخشی از دولت و ان جی او ها را می باشد .
وی اظهار داشت:سازمانهای غیر دولتی و مردم نهاد سازمان‌هایی هستند که بر اساس ضرورت ورود می کنند و نیازی از جامعه را مورد هدف قرار می دهند . بخش عمده سیستم آموزشی ما باید مهارت حرفه‌آموزی را یاد بدهد ، اینجاست که ورود ان جی او ها بسیار لازم و ضروری است و بخش های مورد غفلت واقع شده توسط سیستم دولتی را جبران می کنند و به نحو شایسته به آن می‌پردازند .