به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، با حضور مهندس ملانوری مدیر شهرکهای کشاورزی استان ، محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن ، مهندس غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی استان و دیگر ادارات شهرستان و بخش ، جلسه هماهنگی احداث مجتمع گلخانه ای در روستای اسدآباد اسفندآباد در بخشداری بهمن تشکیل شد .

بخشدار بهمن گفت : با توجه به مدودیتهای آب از نظر کیفیت و کمیت ، لزوم توسعه کشت های گلخانه ای لازم و ضروری است .

اکرمی افزود : با توجه به اقداماتی که صورت گرفته است ، راه اندازی و احداث گلخانه در مجتمع گلخانه ای روستای اسدآباد اسفندآباد این بخش تسریع گردد .

مدیر جهاد کشاورزی با تشریح روند اخذ مجوزهای گلخانه ای تاکید کرد : با افت کمیت و کیفیت آبهای زیرزمینی باید به سمت بهره وری بیشتری رفت ضمن اینکه استفاده از سیستمهای جدید و به روز در صرفه جویی از منابع آب در سطح کشور آغاز شده است ، یکی از روشهای بهره وری و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی و به تبع آن افزایش درآمدهای کشاورزان تولید محصولات گلخانه ای است .

غیب الهی افزود : حمایت همه جانبه مدیریت جهاد کشاورزی از متقاضیان احداث گلخانه از سیاستهای دائمی باشد . در حال حاضر در بخش بهمن دو واحد گلخانه ای ، موفق به اخذ مجوز گلخانه شده اند از جمله آقای چگینی در شهرآباد در سطح 7 هکتار و میلاد زارع در سط 10 هکتار در منطقه خرم آباد می باشند .

مدیر شهرکهای کشاورزی استان گفت : شهرک کشاورزی از سال 94 در استان شروع به فعالیت نموده است و هدف آن حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی با کاهش هزینه ها و حمایت کارشناسی است .

ملانوری افزود : اخذ مجوز گلخانه از طریق شهرکهای کشاورزی بسیار کم هزینه بوده و باید حداقل در سطح 5 هکتار باشد که واگذاریها توسط شهرکهای کشاورزی با اخذ مبالغ و تضمینات کافی انجام می شود و از طرف شهرک حمایتهای بسیار خوبی خواهد شد .

وی اظهار داشت : یا حمایتهای شهرستان ابرکوه در خصوص راه اندازی و اخذ مجوزهای گلخانه استقبال می شود .