به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ صبح امروز محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه از روند تولید و توزیع
ماسک های تهیه شده توسط موسسات مردم نهاد در مسجد بقیه الله شهرک مهر بازدید کرد.

فرماندار ابرکوه در حاشیه این بازدید گفت: در طول ایام مبارزه با کرونا و حمایت از آسیب دیدگان از این ویروس، مردم ابرکوه با حمایت‌های خود کاری انجام دادند که نشان از جریان داشتن سرمایه اجتماعی در این شهرستان است.

محمد کاظمی نسب اظهار کرد: مردم ابرکوه از حیث ورود در عرصه کمک به مقابله با ویروس کرونا و تهیه تجهیزات و ملزومات بهداشتی کاری در حد حماسه انجام دادند.

وی تصریح کرد: در طول ایام درگیری با کرونا بیش از 700 میلیارد ریال کمک‌های مردمی برای تهیه ملزومات بهداشتی و توزیع در بین اقشار آسیب‌پذیر و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی و بالغ‌بر 5 میلیارد ریال نیز در شهرهای ابرکوه، مهردشت، روستاهای بخش مرکزی و بهمن در قالب طرح مواسات و همدلی به‌صورت نقدی و غیر نقدی، از آسیب دیدگان کرونایی حمایت شده است.

کاظمی نسب حضور پررنگ مردم در عرصه مقابله با کرونا را نشان از جریان داشتن سرمایه و مشارکت اجتماعی، همدلی و همیاری در شهرستان دانست و افزود: کشور ایران همچنان میزبان ناخواسته ویروس کرونا است و متأسفانه این ویروس بنا دارد تلفات دیگری گرفته و هزینه‌های سنگینی را نیز بر ما تحمیل کند.

وی خاطرنشان کرد: امید است مردم همچنان با حمایت‌های خود همچون گذشته همراه و حامی مدافعان سلامت باشند و بتوانند خسارت‌های ناشی از کووید 19 را به حداقل کاهش رسانده و  از شیوع آن نیز جلوگیری کنند. 

گفتنی است مؤسسات مردم‌نهاد «آوای درون زندگی کویر»، «ایستگاه همدلی» و «موسسه روانشناسی ایستگاه زندگی ابرکوه» با همکاری گروه یاریگران خدمت و با فعالیت 67 بانوی خیاط در 6 کارگاه در سراسر شهرستان، تعداد 30 هزار ماسک و 500 عدد گان مورد تأیید شبکه بهداشت و درمان را تولید و در بین گروه‌های مختلف توزیع کردند.

اقدام مشترک این سه موسسه از سوم اسفندماه آغاز و تاکنون با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر 402 میلیون ریال توانسته‌اند در عرصه مقابله با کرونا فعالیت کنند.