به گزارش روابط عمومي فرمانداري ابركوه ، صبح امروز پنجشنبه 26 مهرماه 97 با حضور دكتر فتّاح رئيس كميته امداد كشور ، مهندس عليزاده رئيس كميته امداد استان ، حجت الاسلام حسيني امام جمعه ابركوه ، محمد كاظمي نسب فرماندار ابركوه ، عليزاده امام جمعه بخش بهمن ، اسحاقي معاون سياسي فرماندار ، حيدري معاون فرماندار و كليه مسئولين ادارات شهرستان ، جلسه شوراي اداري در سالن اجتماعات فرمانداري ابركوه برگزار گرديد .                                                                                                           محمد كاظمي نسب فرماندار ابركوه در ابتداي اين جلسه ضمن ابراز خوش آمدگويي به دكتر فتاح رئيس كميته امداد امام خميني(ره) كشور در سفر به ابركوه ، تاريخچه  ابركوه را سرشار از هنر و سرمايه اجتماعي و تاريخ و مشاركت مردمي بيان كرد و از اعتماد مردم اين شهر به دولت و يكديگر و ايثار و رشادت مردم ابركوه در دوران دفاع مقدس و دوران انقلاب با تقديم 275 شهيد صحبت نمود و ادامه داد اين شهر درسال 195 هجری میزبان امام رضا (ع) بوده و 15دی 1386 نيز میزبان رهبر معظم انقلاب بود كه خدمات شاياني نيز در اين روز به ابركوه شده است . فرماندار در ادامه  خواستار توجه ويژه دولت به ابركوه و مورد عنايت قرار دادن نيازمندان اين شهر شد و تعامل كميته امداد با ادارات ، خيّرين و اقشار كم درآمد و مستضعف ابركوه را بسيار خوب توصيف نمود و بر افزایش تعامل میان مردم و مسئولان در جهت توسعه شهرستان تاكيد كرد .                                          حسيني رئيس كميته امداد امام خميني(ره) ابركوه نيز از توجه به شهر محروم ابركوه و از ايجاد تحول با مديريت دكتر فتاح تشكر نمود و گزارشي از خدمات و فعالیتهای این نهاد ارائه کرد و گفت : در حال حاضر 2هزار و 931 نفر در قالب 1547 خانوار تحت پوشش اين نهاد قرار دارند و هر يتيم هم با پرداخت مبلغ 306 هزارتومان حمايت مي شود . در 6 ماهه اول امسال هم افزون بر 6میلیارد و 470میلیون ریال وام برای ایجاد اشتغال به 34 نفر از افراد تحت پوشش پرداخت شده و مبلغ 5 ميليارد تومان هم تسهيلات عشاير اختصاص داده شده كه 5 پروژه كارآفريني داشتيم .

حجت الاسلام عليزاده امام جمعه بخش بهمن نيز ضمن تشكر و قدرداني از خدمات كميته امداد ، توجه به بخش محروم بهمن و اتمام ساختمان نيمه كاره كميته امداد شاخه بهمن را خواستار شد .

دكتر فتّاح رئيس كميته امداد كشور ياد شهداي ابركوه را گرامي داشت و امنيت كشور را مديون خون شهداي دفاع مقدس و مدافع حرم دانست . در ادامه از فضاي خاص مملكت به خاطر تحريم صحبت نمود و گفت به خاطر اينكه ملت ما حسين اند نظام ما ازاين تحريم ها به سلامت عبود خواهد كرد و بايد اين تهديد ها را به فرصت تبديل كنيم . 13 آبان هم عبود خواهد كرد و خدا درها را باز خواهد كرد و تحريم ها شكست خواهد خورد .اداره مملكت بايد با تدبير باشد و محكم بايستيم و دقيق عمل كنيم و اشتباه نكنيم و از تحريم سنگر درست نكنيم .

رئيس كميته امداد كشور گفت : در شش ماهه اول سال جاري با توجه به وجود تحريم ها ، شاهد افزايش مشا ركت و كمك 38 درصدي مردم استان يزد بوديم و اين هوشمندي و درايت مردم است . مجموعه دولت ، مجلس و مردم ما مستمري ها را 3 برابر كردند . سال قبل در ابركوه منابع وام اشتغال جذب و پرداخت شده است .

وي ادامه داد : گام مؤثري كه هفته آينده اتفاق مي افتد و ما نظر داريم ، بسته حمايتي است و به همه نيازمندان پرداخت خواهد شد . در مورد دسيسه هاي دشمن و تحريمها اگر ما خدا محور و مدافع حرم و همدل باشيم يقين داشته باشيم كه به پيروزي خواهيم رسيد و هر چه به اين طبقات محروم برسيم دقيقا در راستاي دين و نظام و مكتب و قرآن ما است . ما با دولت و مجلس هماهنگ عمل مي كنيم و از دولت انتظار است با مدبرانه و حكيمانه و قاطعيت عمل كند و همه ما بايد به دولت كمك كنيم اگر چه سليقه سياسي داشته باشيم و بايد تذكر حكيمانه باشد چون الان دولت ميدان دار است خوشبختانه نيروهاي مسلح ما آمادگي دارند و به دشمن ضربه هاي زيادي مي زنند .

دكتر فتاح افزود : در رابطه با نيازمندان به فرماندار كمك كنيم و هم رسيدگي مادي داريم و هم معنوي و در مورد كمك معنوي ، اخلاق و معرفت و سلام و منش مهم است . ما بايد هماهنگ و با هم باشيم و اصلاح مردم هم به ما برمي گرده صادق باشيم و به قول خود عمل كنيم . ما مي خواهيم با كمك دولت و مجلس ، اين تورم به وجود آمده در اين شش ماه را برگردانيم . از عملكرد استان راضي هستيم و مردم ابركوه خوب كمك كرده اند و بايد تشكر كنيم . ما در اين سفر عنايت مي كنيم نيازها را در حد توان برآورده كنيم . توفيقي بود كه به ابركوه بياييم و در جمع مردم اين شهرستان باشيم .

حجت الاسلام حسيني امام جمعه ابركوه نيز در پايان ضمن خير مقدم ، از تشريف فرمايي دكتر فتاح تشكر نمود و خواستار برطرف شدن مشكلات و نيازهاي محرومين و اقشار كم درآمد اين شهرستان شد .