به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ محسن كوشش تبار مديركل دفتر امور اقتصادي و خدمات مالي سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به همراه محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه و جمعی از مسئولین شهرستان از سایت میدان میوه و تره‌بار شهرداری، دهکده گردشگری تیجرد و بافت تاریخی محله دروازه میدان بازدید کردند.

مديركل دفتر امور اقتصادي و خدمات مالي سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: ابرکوه نقطه عطف گردشگری کشور است که در ساختار تاریخی در نوع خود منحصربه‌فرد بوده و متأسفانه تاکنون شناخته نشده است. لذا عاجزانه از استاندار یزد درخواست می‌شود برای معرفی این مجموعه بزرگ که می‌تواند محور توسعه برای استان باشد، تلاش کنند.

کوشش تبار خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی ابرکوه تلاقی معماری، فرهنگ و تمدن استان‌های فارس، اصفهان، یزد و کرمان است. لذا موقعیت جغرافیایی ابرکوه می‌تواند در حوزه گردشگری محل ایجاد جاذبه برای هر یک از استان‌های نامبرده و همچنین کشور باشد.

وی مأموریت فرماندار، شهردار و سایر مسئولین شهرستان را تلاش برای جذب سرمایه‌گذار و رونق بخشیدن به حوزه گردشگری عنوان کرد و افزود: بخش خصوصی جسورانه وارد حوزه گردشگری شده و خانه‌های تاریخی را به فضایی آرام و به‌دوراز هیاهو برای گردشگر تبدیل کرده است که این ساختار کاملاً مبتنی بر فرهنگی اصیل است که در ابرکوه مستور مانده و جای کارهای بسیار بزرگ‌تر دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه به نظر می‌رسد ابرکوه در آینده‌ای نه‌چندان دور مشکلی در حوزه فرصت‌های شغلی نداشته باشد، تصریح کرد: این وعده را به مردم ابرکوه می‌دهیم پس از میدان میوه و تره‌بار، پروژه بعدی در ابرکوه که در حد بضاعت به آن کمک خواهیم کرد، در حوزه گردشگری باشد.

کوشش تبار ضمن قدردانی از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری، ادامه داد: در استان یزد یک تیم اجرایی منسجم، برنامه‌ریزی دقیق و توسعه محور با مدیریت خوب استاندار همراه با اعتمادسازی در بخش خصوصی شکل گرفته است که می‌توان آن را بزرگ‌ترین دستاورد استان در رابطه با ایجاد درآمد پایدار دانست.

مديركل دفتر امور اقتصادي و خدمات مالي سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در دهکده گردشگری تیجرد شاهد این هستیم که تعدادی آثار تاریخی به شهر تاریخی ابرکوه اضافه شده است بدون اینکه به ساحت تاریخ آن شهر اهانتی شود و یا دست‌اندازی ایجاد کند. اینجا یک مهندسی معکوس را در یک بنای کاملاً مدرن می‌بینیم که بازدیدکنندگان را به حدود 300 سال قبل می‌برد.

وی اضافه کرد: بحث مهم در اینجا جابه‌جایی ثروت است که برخی از مناطق پردرآمد که به دنبال گردشگری هستند با حضور در این مجموعه می‌توانند ارزآوری داشته باشند که در نهایت موجب رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال برای جوانان می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: به دلیل اعتمادسازی توسط دولت برای بخش خصوصی، نگاه بلندمدت برای دهکده تیجرد تعریف‌شده است که قطعاً می‌تواند الگوی مناسبی برای سراسر ایران باشد. لذا این پروژه آغازی بر پایان بی‌اعتمادی است که موجب می‌شود مدیران محلی می‌توانند فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری بیابند.

کوشش تبار همچنین این وعده را به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری داد تا در حد توان و در حوزه تعاملاتی که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با وزارت میراث فرهنگی دارد، جهت رفع موانع قانونی و اداری پیش روی بخش خصوصی، حمایت‌های لازم را داشته باشند.