به گزارش روابط عومی فرمانداری ابرکوه؛ جلسه شورای ورزش شهرستان ابرکوه با حضور مسعود شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه، معاونین فرماندار، بخشدار مرکزی و جمعی از مدیران ، مسئولین و هیئت های ورزشی شهرستان ابرکوه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در این جلسه گفت :جایگاه هیئت های ورزشی جایگاه اداری نیست و یک جایگاه داوطلبانه و عاشقانه برای خدمت به قشر جوان و ورزشکاران است همچنین کسی که این مسئولیت را می پذیرد هیچ گاه فکر حقوق و پست و مقام نبوده است

شریعتی در بحث زیرساخت ها شهرستان ابرکوه که جزء سه شهرستان برتر است افزود: در روستاهای ابرکوه که اصلا فضای ورزشی مناسبی وجود نداشت  به همت دولت تدبیر و امید زمین های ورزش متعدد و چمن های مصنوعی احداث شد که با دیدگاه خوب مسئولین این ظرفیت می تواند چند برابر شود .

وی خاطر نشان کرد: اگر هیئتی منتظر اعتبار دولتی باشد که فعالیت ورزشی را شروع کند، قطعا موفق نخواهد بود ولی اگر از ظرفیت های محلی با محوریت فرمانداری استفاده کند می توان جهشی در ورزش ایجاد کرد همانطورکه وقتی در دورترین نقطه شهرستان ابرکوه خود اهالی زیرساخت آماده می کنند و به دنبال زمین چمن مصنوعی می آیند، ظرفیت خوبی است که باید از آن استفاده شود.

شریعتی اذعان کرد: مدیریت فضاهای ورزشی که در اختیار شهرستان است، باید با برنامه ریزی از همه فضاها و امکانات ورزشی سایر دستگاه ها استفاده شود.

وی افزود: نزدیک به 17 هزار متر زمین و سرانه ورزشی در سال های اخیر به شهرستان اضافه شده که فضای مناسبی برای دانش آموزان است و دبیران ورزش نقش بسیار حائز اهمیتی دارند که باید از ظرفیت آموزش و پرورش برای توسعه ورزش دانش اموزان استفاده کنند.

وی در پایان گفت: لذا ورزشکارانی که میخواهند باشگاه و فضای ورزشی ایجاد کنند میتوانند به مرکز استان مراجعه کنند و با معرفی به امور اراضی مجوز فاقد زمین در حاشیه شهر رایگان و داخل شهر با قیمت مناسب تحویل بگیرند.

فرماندار ابرکوه با تشکر از رئیس سابق ورزش و جوانان که برای ایجاد هماهنگی و همسویی بین هیئت های ورزشی که  زحمات زیادی کشید گفت: علی رغم همه تنگناهای مالی، شرایط خوبی در شهرستان داشتیم اما اکنون هیئت های ورزشی به دلیل کم بود اعتبارات دولتی در این شرایط سخت باید به صورت نهادهای مردمی اداره شوند .

کاظمی نسب افزود:از حوزه ورزش و جوانان  انتظار میرود که تیم های ورزشی و حتی نفرات ورزشکار شایسته ای در شهرستان هستند و علی رغم شایستگی و قابلیت های خوب این ورزشکاران زمینه حضور آنها در عرصه های ملی و بین المللی فراهم نشده در حالی که به راحتی این اتفاق می تواند رقم بخورد.     

وی خاطر نشان کرد: در چند ماه اخیر برای حمایت از تیم های ورزشی با تلاش و گفتگوهایی که در بخش صنایع بزرگ شهرستان انجام شده اعلام آمادگی کردند به شرط آنکه کیفیت خوب و بازخورد مثبتی داشته باشند.

فرماندار ابرکوه ضمن تشکر از مدال آوران شهرستان اذعان کرد: علی رغم همه تنگناها و مسائل مالی ورزشکاران در مسابقات بین المللی مچ اندازی در قزاقستان، کیک بوکسینگ و کونگ فو بین المللی و در رشته ورزشی لیف در کشور ترکیه (مقام اول) شرکت نمودند که برای ابرکوه و استان یزد افتخارآفرینی کردند، امید است شرایط به نحوی فراهم شود که بهتر از گذشته شرایط حضور این ورزشکاران را در عرصه های مختلف مهیا شود.