فرماندار ابرکوه در بازدید از پروژه راه آهن یزد – اقلید گفت: تاکنون قریب به 900 میلیارد تومان برای این شبکه ریلی هزینه شده است و برای تکمیل و بهره‌برداری آن باید منتظر تزریق 375 میلیارد تومان دیگر باشیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ محمد حسین امامی فرماندار ابرکوه، سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه و مسئولین استانی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از پروژه ملی راه آهن یزد- ابرکوه- اقلید و پروژه عمرانی کنارگذر ابرکوه بازدید کردند.

محمدحسین امامی در این بازدید گفت: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های استانی و ملی که هم‌اکنون در حال انجام است، راه‌آهن یزد اقلید است که شروع آن از انتهای سال 1390 در شهر مهریز زده شده و پس از عبور از شهرستان ابرکوه به شهر اقلید در استان فارس ختم می‌شود.

فرماندار ابرکوه تصریح کرد: این پروژه به طول 274 کیلومتر مسیر اصلی و 49 کیلومتر خطوط ایستگاهی، دارای 11 کیلومتر ایستگاه‌های بین‌راهی و دو ایستگاه مسافری در مهریز و ایستگاه تشکیلاتی در ابرکوه است.

امامی با تأکید بر اینکه پروژه مذکور در سال 99 پیشرفت‌های قابل‌توجه و چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: این مسیر ریلی فاصله استان‌های فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد را با استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و هرمزگان بیش از 320 کیلومتر کوتاه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر جابه‌جایی مسافر، مراکز بار بسیاری هم با این پروژه به هم متصل می‌شوند، اذعان کرد: در کیلومتر 120 این شبکه ریلی مسیر معدن اسمالون به صورت صادراتی به بندرعباس و به صورت وارداتی به شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان و شرکت‌های تابعه فولاد کشور متصل می‌شود.

مقام عالی دولت در ابرکوه با بیان اینکه راه‌آهن یزد اقلید با مشارکت شرکت‌های ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حال ساخت است، اضافه کرد: تاکنون قریب به 900 میلیارد تومان برای این شبکه ریلی هزینه شده است و برای تکمیل و بهره‌برداری آن باید منتظر تزریق 375 میلیارد تومان دیگر باشیم.

شایان‌ذکر است با تکمیل این پروژه سالانه چهار میلیون مسافر و هفت میلیون تُن بار جابه‌جا می‌شود که می‌تواند تحول بزرگی در بخش اقتصادی و توسعه شهرستان ابرکوه ایجاد کند.