به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 99 به ریاست محمد کاظمی نسب فرماندار، بخشداران بهمن و مرکزی، معاون فرماندار و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی باید ادارات ونهادهای مربوطه برنامه ریزی لازم جهت ارائه خدمات شایسته ومناسب به مسافران و گردشگران در شهرستان انجام دهند گفت: همه دستگاههای ذیربط باید فضا و زیرساختها را به گونه ای آماده کنند تا مسافران و گردشگران با کمال آرامش و امنیت از همه ظرفیت های موجود در شهرستان به صورت بهینه استفاده نمایند و دغدغه ای برای حضور در این شهرستان نداشته باشند.

کاظمی نسب در این جلسه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های لازم جهت مشخص بودن ساعات برگزاری جشنواره‌ها، موسیقی های سنتی، بازی های بومی محلی ، پخت غذاهای سنتی و سایر خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی که در دستور کار کمیته های شهرستان است تأکید کرد.

وی نیز ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی و کاهش تصادفات را اولین هدف ستاد دانست و افزود: بهبود وضعیت و افزایش روشنایی جاده ها همچنین نصب علائم هشدار دهنده و راهنمایی و رانندگی در دستور کار قرارگیرد.

رئیس ستاد خدمات سفرشهرستان یکی از مهمترین عناصری که باعث جذب ماندگاری مسافران در ایام عید نوروز میشود زیباسازی شهر و تبلیغات محیطی از جاذبه های دیدنی و مکان های فرهنگی و تاریخی شهرستان دانست و گفت: اگر مقداری در بحث تبلیغات فعالیت کنیم تأثیر بسزایی در شناخته شدن شهرستان ابرکوه به مردم کشور دارد.

فرماندار نظافت اماکن تاریخی، مساجد، امام زادگان، پارکها، آمادگی کامل درمانگاهها، اورژانس، بازرسی از رستورانهای بین راهی، بازرسی ونظارت بر اجناس وقیمتها درسطح شهر،و... را درایام نوروز جهت رفاه مسافرین تاکید کرد.

لازم به ذکر است که شهرستان ابرکوه با بیش از ۴۰ اثر تاریخی جز ۱۴ شهر نمونه گردشگری در کشور می باشد که می تواند با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود پذیرای خوبی برای مسافران نوروزی باشد.