به گزارش روابط عمومي ابركوه ، با حضور محمد كاظمي نسب فرماندار ابركوه ، علي اكبر اسحاقي معاون سياسي امنيتي فرماندار ، غلامرضا حيدري معاون فرماندار ، محمدعلي اكرمي بخشدار بهمن و ديگر مسئولين شهرستان ، جلسه ساماندهي امور جوانان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداري ابركوه تشكيل شد .

در اين جلسه فرماندار ابركوه ضمن عرض خوش آمد گفت : با توجه به نياز جوانان به سلامت روان، ادارات با ايجاد كارگاهها و زمينه هاي فراهم آوري نشاط به اين امر كمك كنند و تقويت سلامت اجتماعي را مستلزم رعايت شاخص هاي در نظر گرفته شده سلامت روان دانست و بايد آموزشها در حوزه سلامت روان گسترش يابد و از پتانسيل خانه جوان ، مساجد و ... استفاده شود . ضمن اينكه خانواده به عنوان تعليم و تربيت فرزندان و همچنين تشويق به ورزش بسيار مهم است .

بذرافشان از مركز بهداشت نيز نكاتي از قبيل بهداشت روان خانواده و شناسايي توانايي سلامت خود و تاب آوري ، عزت نفس و قدرت تصميم گيري و احساس همدلي و تفكر نقّاد ، استقلال ، شادي و نشاط و بشاشيت ، رضايت مندي از زندگي ، قدرت خود پذيري و نگرش مثبت ، رشد شخصي افراد و انعطاف پذيري و دوري از عامل استرس ، خودشكوفايي اجتماعي ، داشتن هدف و انگيزه ، مشاركتهاي اجتماعي ، تسلط بر محيط ، انسجام ، يكپارچگي و رابطه مثبت با ديگران را در سلامت روان جوانان بسيار مهم و لازم بيان كرد .

در ادامه شهردار ابركوه از اقدامات انجام گرفته در ابركوه از قبيل مطالعات سايت بوستان غدير ، درختكاري بوستان خانواده ، سايت درياچه ، اسب سواري ، دوچرخه سواري ، تكميل پارك بانوان ، سايت يخچال ، ايجاد فضاي شهري جهت پياده روي ، ابداع و خلاقيت در تحول حوزه جوان و ايجاد مكان فرهنگي ورزشي را  توضيح داد .

برگزاري المپاد ورزشي در آموزشگاهها ، حيات پويا ، برگزاري مسابقات ورزشي ، برگزاري جشنها و راه اندازي اردوگاه دانش آموزي نيز از اقدامات آموزش و پرورش در حوزه جوان مي باشد .

اداره ورزش و جوانان نيز اقدامات و برنامه هاي  متعددي جهت ساماندهي امور جوانان شهرستان خصوصا در هفته ورزش و جوانان با برگزاري مسابقات مختلف و احداث خانه جوان و ساماندهي سمن ها و فعاليتهاي آموزشي ، راه اندازي 5 خانه ورزش در روستاها و احداث زمينهاي چمن مصنوعي در روستاها انجام داده است .