به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ جلسه ستاد کرونا شهرستان ابرکوه به ریاست محمد حسین امامی فرماندار ابرکوه و با حضور معاون امور هماهنگی عمرانی فرماندار، بخشداران بهمن و مرکزی و جمعی از مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ابرکوه نیز ضمن تأکید بر اعمال محدودیت های شدیدتر جهت کنترل بیماری، گفت: آموزش حضوری و غیر حضوری در مدارس و دانشگاه ها، مشاغل گروه چهار از جمله شهر بازی، گیم نت ،مراکز تفریحی آبی و ... باید تعطیل و کلاس های آموزشگاه ها با حضور 10 نفر و رعایت فاصله برگزار شود.

محمد حسین امامی افزود: جلسات اداری با حداکثر 30 نفر و رعایت فاصله و مراسم ها حتی الامکان در فضای باز برگزار و در فضاهای بسته با رعایت فاصله چهار متر قابلیت برگزار دارد.

امامی به محدودیت فعالیت اصناف تا ساعت 21، آرایشگاه های زنانه تا ساعت 15، تالارها تا اذان مغرب و رستوران ها به صورت بیرون بر تا ساعت 11 و نیم اشاره کرد.

وی همچنین بر افزایش بازدیدها و نظارت ها به ویژه در ادارات پر رفت و آمد و فعال تر شدن تیم ها در اجرای طرح شهید سلیمانی تأکید کرد.

فرماندار ابرگوه بیان کرد: زمان تحویل و دفن میت، حد اکثر تا ساعت 11 صبح می باشد ( از روز شنبه تا ساعت 11 صبح روز چهارشنبه هر هفته) شهرداری ها موظف به نظارت بر دفن اموات و ممانعت از ایجاد تجمع می باشند.

رئیس بیمارستان ابرکوه اظهار کرد: تعداد بستری‌ها نسبت به هفته گذشته تقریباً چهار برابر شده و در حال حاضر 16 بیمار کرونایی در بیمارستان بستری و یک نفر نیز با حال وخیم در ICU تحت مراقبت‌های ویژه است.

علی‌اکبر عسکرنژاد با تأکید بر اینکه آمار مبتلایان و بستری‌ها شدیداً رو به افزایش است، اذعان کرد: در حال حاضر تنها 30 درصد از پرسنل بیمارستان واکسینه شده‌اند. ضمن اینکه برای جلوگیری از وقوع پیک جدید باید همه محدودیت‌های مورد نیاز اعمال و بر روند اجرای آن نظارت شود.

در ادامه عبدالحسین اکرمی اظهار کرد: بعد از پیک آبان ماه که هزار و 76 مورد مثبت شناسایی شد در آذر و دی‌ماه این آمار به ترتیب به 232 و 123نفر کاهش یافت. در بهمن‌ماه با تلاش پرسنل شبکه بهداشت و اعضای تیم‌های طرح شهید سلیمانی در حوزه شناسایی بیماران و کنترل افراد مبتلا، سه هزار و 107 تست در منازل انجام که از این تعداد 378 مورد مثبت جدید شناسایی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه تصریح کرد: از 28 اسفندماه 99 تا 13 فروردین 1400 تعداد 108 بیمار شناسایی شدند که به نظر می‌رسد تعداد مبتلایان رو به افزایش است و عمده آن مربوط به خریدهای قبل از عید و دیدوبازدیدهای نوروز است.

اکرمی راهکار اصلی کنترل بیماری را بیماریابی دانست و تأکید کرد: بعضاً عدم همکاری و مشارکت مردم موجب کندی کار می‌شود که بعضاً افراد بیمار و یا ناقل خود را ملزم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی نمی‌دانند که این موضوع موجب شدت انتشار و انتقال ویروس می‌شود.

وی در خاتمه به تزریق واکسن کرونا برای بخشی از پرسنل بیمارستان، نیروهای اورژانس 115، پرسنل آزمایشگاهی، جانبازان بالای 50 درصد و تعدادی از بیماران صعب العلاج اشاره کرد.