جلسه ستاد کرونا شهرستان ابرکوه به منظور اعمال محدودیت های شدیدتر جهت کنترل بیماری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ جلسه ستاد کرونا شهرستان ابرکوه به ریاست محمد حسین امامی فرماندار ابرکوه و با حضور معاون امور هماهنگی عمرانی فرماندار، بخشداران بهمن و مرکزی و جمعی از مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ابرکوه نیز ضمن تأکید بر اعمال محدودیت های شدیدتر جهت کنترل بیماری، گفت: آموزش حضوری و غیر حضوری در مدارس و دانشگاه ها، مشاغل گروه چهار از جمله شهر بازی، گیم نت ،مراکز تفریحی آبی و ... باید تعطیل و کلاس های آموزشگاه ها با حضور 10 نفر و رعایت فاصله برگزار شود.

محمد حسین امامی افزود: جلسات اداری با حداکثر 30 نفر و رعایت فاصله و مراسم ها حتی الامکان در فضای باز برگزار و در فضاهای بسته با رعایت فاصله چهار متر قابلیت برگزار دارد.

امامی به محدودیت فعالیت اصناف تا ساعت 21، آرایشگاه های زنانه تا ساعت 15، تالارها تا اذان مغرب و رستوران ها به صورت بیرون بر تا ساعت 11 و نیم اشاره کرد.

وی همچنین بر افزایش بازدیدها و نظارت ها به ویژه در ادارات پر رفت و آمد و فعال تر شدن تیم ها در اجرای طرح شهید سلیمانی تأکید کرد.

فرماندار ابرگوه بیان کرد: زمان تحویل و دفن میت، حد اکثر تا ساعت 11 صبح می باشد ( از روز شنبه تا ساعت 11 صبح روز چهارشنبه هر هفته) شهرداری ها موظف به نظارت بر دفن اموات و ممانعت از ایجاد تجمع می باشند.

رئیس بیمارستان ابرکوه اظهار کرد: تعداد بستری‌ها نسبت به هفته گذشته تقریباً چهار برابر شده و در حال حاضر 16 بیمار کرونایی در بیمارستان بستری و یک نفر نیز با حال وخیم در ICU تحت مراقبت‌های ویژه است.

علی‌اکبر عسکرنژاد با تأکید بر اینکه آمار مبتلایان و بستری‌ها شدیداً رو به افزایش است، اذعان کرد: در حال حاضر تنها 30 درصد از پرسنل بیمارستان واکسینه شده‌اند. ضمن اینکه برای جلوگیری از وقوع پیک جدید باید همه محدودیت‌های مورد نیاز اعمال و بر روند اجرای آن نظارت شود.

در ادامه عبدالحسین اکرمی اظهار کرد: بعد از پیک آبان ماه که هزار و 76 مورد مثبت شناسایی شد در آذر و دی‌ماه این آمار به ترتیب به 232 و 123نفر کاهش یافت. در بهمن‌ماه با تلاش پرسنل شبکه بهداشت و اعضای تیم‌های طرح شهید سلیمانی در حوزه شناسایی بیماران و کنترل افراد مبتلا، سه هزار و 107 تست در منازل انجام که از این تعداد 378 مورد مثبت جدید شناسایی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه تصریح کرد: از 28 اسفندماه 99 تا 13 فروردین 1400 تعداد 108 بیمار شناسایی شدند که به نظر می‌رسد تعداد مبتلایان رو به افزایش است و عمده آن مربوط به خریدهای قبل از عید و دیدوبازدیدهای نوروز است.

اکرمی راهکار اصلی کنترل بیماری را بیماریابی دانست و تأکید کرد: بعضاً عدم همکاری و مشارکت مردم موجب کندی کار می‌شود که بعضاً افراد بیمار و یا ناقل خود را ملزم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی نمی‌دانند که این موضوع موجب شدت انتشار و انتقال ویروس می‌شود.

وی در خاتمه به تزریق واکسن کرونا برای بخشی از پرسنل بیمارستان، نیروهای اورژانس 115، پرسنل آزمایشگاهی، جانبازان بالای 50 درصد و تعدادی از بیماران صعب العلاج اشاره کرد.