به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ جلسه با اصحاب رسانه  با حضور محمد کاظمی فرماندار ابرکوه در خصوص سفر هیئت دولت به استان یزد و مراسم 17 آبان سالروز ورود امام رضا(ع) به ابرکوه برگزار شد.

فرماندار ابرکوه در جمع اصحاب رسانه گفت:امیدوارم تخصیص مناسبی برای سهم این شهرستان از آب انتقالی دریای عمان به یزد که درخواست مهم مردم شهرستان ابرکوه در سفر هیئت دولت به استان یزد می باشد، در نظر گرفته شود. 

فرماندار ابرکوه  در نشست تشریح برنامه های سفر هیئت دولت و رئیس جمهور به استان یزد در جمع اصحاب رسانه گفت: یکی از مهمترین برنامه های دولت در حوزه تامین آب برای توسعه استان یزد،  انتقال آب از دریای عمان به یزد است و با اعتبار قابل‌توجهی که در این سفر تصویب خواهد شد ، سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب به یزد منتقل می‌شود.

 محمد کاظمی‌نسب ابراز امیدواری کرد: تخصیص مناسبی برای سهم این شهرستان از آب انتقالی دریای عمان به یزد که درخواست مهم مردم شهرستان ابرکوه می باشد، در نظر گرفته شود. 

وی خاطرنشان کرد: تبدیل ابرکوه به منطقه ویژه اقتصادی ، ایجاد شهرک سنگ در ابرکوه با هدف ساماندهی و فرآوری سنگ‌های ساختمانی و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی و همچنین ساخت باند دوم جاده ابرکوه - جرقوئیه از جمله محورهای توسعه شهرستان در این سفر معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به این که «رضا اردکانیان» وزیر نیرو به عنوان نماینده رئیس‌جمهور میهمان ابرکوه خواهد بود، تصریح کرد:طرح‌های پست برق ۲۳۰ کیلوولت، با اعتباری بالغ‌ بر ۳۶ میلیارد تومان، سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفری روستای ده عرب و فاز اول طرح توسعه بیمارستان در سفر وزیر نیرو و همچنین «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان، به ابرکوه افتتاح می‌شود.

فرماندار ابرکوه اضافه کرد: برنامه های دیگر این شهرستان در این سفر توجه ویژه به زیرساخت‌ها، برطرف شدن مشکل کم‌آبی و تأمین آب از منابع پایدار، فناوری‌های نوین، شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، گردشگری، اتمام طرح‌های نیمه‌تمام، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، صندوق‌های مالی و بنیادهای خیریه و عام‌المنفعه و توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری، خواهد بود.

عالی ترین مقام دولت در ابرکوه در این نشست ادامه داد: شاخص‌های استان برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و شروع طرح‌های جدید، توجه به محیط‌زیست پایدار، توسعه متوازن و متعادل با توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار، طرح‌های فراگیر که برای همه استان مفید باشد، ریل‌گذاری برای توسعه استان مبتنی بر سند آمایش، تغییر رویکرد از صنایع آلاینده و پر آبخواه و هزینه‌بر و اشتغال در استان است.

فرماندار افزود: از دیگر درخواست‌های شاخص ابرکوه در سفر مذکور ، تکمیل بیمارستان خاتم‌الانبیا و مراکز بهداشتی، تقویت فضاهای آموزشی، جاده ابرکوه- مروست، جاده تفت- ابرکوه- سورمق با پیش‌بینی اعتبار بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

کاظمی نسب در پایان به سالروز ورود امام رضا (ع) به ابرکوه و اجرای مراسم آیینی استقبال از کاروان نمادین این امام همام اشاره کرد و گفت: در روز ۱۷ آبان میزبان حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی خواهیم بود که امید است تکمیل مجتمع رفاهی و خدماتی بین راهی آستان قدس و همچنین اجرای طرح ساماندهی مسجد بیرون (منزلگاه امام رضا (ع) در ابرکوه)، از جمله دستاوردهای این سفر باشد.