به گزارش روابط عمومي فرمانداري به نقل از خبرنگار مهر، تمام هیئت های عزاداری ابرکوه همه ساله در دهه اول محرم و طی دو روز که یکی از روزهای آن عمومأ روز تاسوعا است با حضور در گلزار شهدای این شهر با شهدای خونین بال تجدید پیمان می کنند.

کاروان عزاداران، زنجیر زنان و سینه زنان وارد بهشت زهرا می شوند و مراسم در روضه الشهداء که مدفن بیشترین شهدای شهرستان است به پایان می رسد.

پدر و مادران شهدا در کنار دسته گل های خود، این قدر شناسی را نظاره گر هستند.

روح پاک 72 مادر شهدای کربلایی ابرکوه نیز که زینب وار رسالت خود را به بهترین نحو به سرانجام رساندند، این صحنه ها را به نظاره نشسته اند.

127 پدر شهید نیز که آسمانی شده اند در جوار بارگاه حق و به همراه دوست، عزاداران حسینی را تحسین می کنند.

لزوم تداوم راه شهدا بر هیچکس پوشیده نیست و همگان باور دارند که در گذر از گذرگاه های سخت و شیطانی، در سال هایی که از مبارزات این ملت می گذرد، مهمترین پشتوانه، خون شهدا و عمل آنان بوده است.

وصیت نامه شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس که مشتمل بر تاکیدها و سفارش هایی است که محور آنها معنویت، خدامحوری، تبعیت از قرآن و سنت و سیره معصومین علیهم السلام، ولایت پذیری و اخلاق و رفتار اسلامی است، هدایت کننده ما در ادامه این راه پر پیچ و خم است.

وصیت نامه های آسمانی

بدون هیچ سخنی، گوشه هایی از وصیت نامه های آسمانی شهدا را میهمان دل ها ی عاشورایی می کنیم.

شهید مرتضی فلاح زاده صفی آباد: چشم‌ من‌ را باز بگذارید تا مردم‌ بدانند با چشم‌ باز به‌ جنگ‌ رفتم‌ نه‌ کورکورانه‌، اگر شهید شدم‌ انتقام‌ خود را از دشمن‌ گرفته ‌ام‌

شهیدعبدالرحمن آدمی: و با دشمنان‌ اسلام‌ پیکار کنید که‌ خدا با شماست‌ و به‌ تمام‌ دستورات‌ رهبر گوش‌ فرا دهید و عمل‌ کنید.

علی پورعباسی فراغه: هر وقت‌ یاد شهیدان‌ کردند به‌ یاد روز عاشورا و بعدازظهر عاشورا که‌ زینب‌ غریب‌ با آن‌ کشته‌ها و با آن‌ زنان‌ و مصیبت‌های‌ دیگر چه‌ کرد و من‌ می‌خواهم‌ که‌ یک ‌لحظه‌ هم‌ به‌ فکر زینب‌، شیرزن‌ کربلای‌ حسین‌(ع) بیفتند که‌ انشاءالله خداوند به‌ همه‌ مادران ‌شهید داده‌ صبر عنایت‌ کند.

شهید محمود فلاح زاده ابرقویی: وصیت من به خانواده و بستگانم این است که بدانند زمانی‌ رضایت‌ من‌ جلب ‌شده‌ است‌ که‌ آنها بیشتر در خط‌ اسلام‌ و یار انقلاب‌ باشند و جدایی‌ آنها از اسلام‌ و انقلاب‌ همراه ‌با جدایی‌ از من‌ و عدم‌ رضایت‌ من‌ حتی‌ در حیات‌ اخرویم‌ خواهد بود و ثابت‌ کنند اهل‌ کوفه‌ نیستند و امام‌ را تنها نگذارند.

شهید محمدحسین عزیزی: اگر شهید شدم‌ و این‌ افتخار نصیبم‌ شد اول‌ خوشحال‌ باشید که‌ شما داشتید و همچنین‌ جوانی‌ در راه‌ اسلام‌ فدا کنید.

شهید آدمی

شهید عزیزاله نیکوبخت: امروز او رهبر، مرجع‌، زعیم‌ و مراد من‌ است‌ مقتدایی‌ است‌ که‌ در هر کاری‌ به‌ او اقتدا می‌کنم‌ او روح‌ خداست‌ او شیرین ‌ترین‌ کلمه‌ در فرهنگ‌ سیاسی‌ مستضعفین‌ و تلخ ‌ترین‌ واژه‌ در گوش‌ مستکبرین‌ یعنی‌ خمینی‌ است.

شهید سیدمحمدرضا حق دوست: به‌ شاگردان‌ و همکلاسهایم‌ نصیحتی‌ دارم‌ و آن‌ این‌ است‌ که‌ هیچوقت‌ سنگرهای‌ خود را ترک‌ نکنید و مدارس‌ که‌ یکی‌ از بزرگترین‌ یاری‌کنندگان‌ اسلام‌ است را‌ هرگز‌ خالی‌ نکنید و همیشه‌ نظم‌ را در مدرسه‌ رعایت‌ کنید.

شهید سیدعلی میرسعیدی: از شما می‌خواهم‌ قاطعانه‌ پشتیبان‌ ولایت‌فقیه‌ و رهبری‌ بر اساس‌ اسلام‌ باشید.

شهید حسین آدمی: بر روحانیت‌ متعهد و روشنفکران‌ دانشگاهی‌ و اسلامی‌ لازم‌ است‌ که‌ دست‌ در دست‌ هم‌ داده‌ و این‌ کشورها و ملتهای‌ مسلمان‌ را بیدار کنند که‌ خداوند از جاهل‌ تعهد نگرفته‌ که‌ یاد بگیرد ولی‌ از عالم‌ و روشنفکر تعهد گرفته‌ که‌ یاد بدهد.

شهید سیداحمد پورنجفی: این ‌قشر روحانی‌ بوده ‌است‌ که‌ تربیت‌ یافته‌ مکتب‌ امام‌ صادق‌(ع) هستند و عده ‌ای ‌نمک ‌نشناس‌ می‌خواهند جلوه‌ این‌ روحانیون‌ را بد نشان‌ بدهند و شما مطمئن‌ باشید تا زمانی‌ که‌ دنباله‌رو مراجع‌ تقلید و پشتیبان‌ ولایت‌ فقیه‌ هستید، اینها نمی‌توانند بر شما تسلط‌ یابند.

شهید محمدعلی فلاح: به‌ خاطر الله برای‌ رضای‌ پروردگار متعال‌ و لبیک‌ به‌ امر رهبر و افتخاری‌ برای‌ پدر و مادرم‌ عازم‌ جنگ‌ کفر با اسلام‌ شدم‌. من‌ داوطلب‌ آمدم‌ به‌ خاطر خدا، اسلام‌، قرآن‌، رهبر، وطن‌، ناموس‌، ...

شهید علیرضا کارگر فراغه: مساجد را پر کنید چون‌ گفته‌ رهبر است‌ در مجالس‌ مذهبی‌ شرکت‌ کنید و خانواده‌ به شهدا سربزنید و به‌ قبرستان‌ شهدا بروید و برایشان‌ دعا کنید و قرآن‌ بخوانید و به‌ برادرانم‌ نماز خواندن‌ و قرآن‌ را یاد بدهید و نگذارید در جهل‌ به‌ سر برند.

شهید محمدجعفر پوراکبری ابرقویی: در آخر سفارش‌ من‌ این‌ است‌ که‌ هیچوقت‌ خدا را فراموش‌ نکنید و او را همه‌ جا حاضر و ناظر بدانید. انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ یک‌ انقلابی‌ است‌ که‌ برای‌ حاکم‌ شدن‌ خدا صورت‌ گرفته ‌است ‌و هر کس‌ به‌ اندازه‌ یک‌ سر سوزن‌ به‌ این‌ انقلاب‌ سر ناسازگاری‌ داشته ‌باشد، مانند این‌ است‌ که‌ با خدا سر جنگ‌ دارد.

شهید پوراکبری؛ نفر دوم از سمت راست

شهید محمود رستگارپناه: و اما آنچه‌ که‌ از شما مردم‌ خواهانم‌ این‌ است‌ که‌ اگر از فرط‌ گرسنگی‌ فرزندانتان‌ و خودتان‌ در معرض‌ خطر مرگ‌ قرار گرفتید اگر همه‌ اقوام‌ و خویشان‌ شما شهید شدند اگر همه‌ دنیا توپ‌ و تانک‌ شد و بر سر شما گلوله‌ خالی‌ کرد تا زمانی‌ که‌ حتی‌ یک‌ قطره‌ خون‌ در بدن‌ دارید دست‌ از اسلام‌ و امام‌ برندارید که‌ این‌ راه‌ رستگاری‌ شما و همه‌ مسلمین‌ است‌.

شهید محمدرضا فلاح زاده ابرقویی: ولی‌ به‌ شما که‌ این‌ وصیتنامه‌ را می‌خوانید می‌گویم‌ دنبال‌ اخلاق‌ اسلامی‌ بروید و تقوی‌ پیشه‌ کنید و به‌ دوستان‌ می‌گویم‌ که ‌اخلاق‌ اسلامی‌ داشته‌ باشید که‌ اسلام‌ به‌ شما احتیاج‌ دارد

شهید حبیب الله فلاح زاده ابرقویی: هیچگاه به فکر مال اندوزی و جاه و مقام نباشید و یک ذره ای از کارتان برای ریا و خودنمایی نباشد چون این دنیا محل گذر است و این را بدانید که عزت و شوکت را ما هرگز در این زندگی پست دنیا نخواهیم یافت که همانا این دنیا مطاعی قلیل در مقابل حیات اخروی است و شهادت روزنه ای بزرگ به طرف این ارزش الهی و تجلیگاه و سرنوشت مؤمنان است.

شهید سید اسماعیل حسینی دوست ابرقویی: پس‌ شما مردم‌ مدیون‌ خون‌ شهدایید وظیفه‌ شما در مقابل‌ این‌ خون‌های‌ پاک‌ بندگان‌ خدا، عمل‌ به‌ اسلام‌ و حفظ‌ وجهه‌ اسلامی‌ انقلاب‌ است.