به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، اولین جلسه شورای اداری سال ۹۸ با حضور محمود حکمت نیا معاون مالکیت فکری و اجتماعی وزارت دادگستری ٬ محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ٬ علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی فرماندار ٬ غلامرضا حیدری معاون ٬ محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن ٬ عباس مهری بخشدار مرکزی و اعضای شورای اداری شهرستان در فرمانداری تشکیل شد .
 معاون مالکیت فکری و اجتماعی وزارت دادگستری با اشاره به ارزیابی فساد عملکرد ادارات گفت : در کنوانسیون مبارزه با فساد٬ عملکرد ادارات به 17 طریق بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و مواردی که در ادارات ما شفاف‌سازی نشده و یا برخی تخلفاتی که جدی گرفته نمی‌شود، به‌عنوان فساد محسوب می‌شود.
محمود حکمت نیا افزود : جهتی که ما می خواهیم انتخاب کنیم باید جهت تاثیر مثبت در زندگی مردم باشد ؛ ما کاملاً تحت نظر هستیم و رصد می شویم اگر ما مسئولین فقط گزارش کاری دهیم دیده نمی شویم و باید رویکرد خود را عوض کنیم .
وی اضافه کرد : امروزه می‌گویند خودتان را چگونه نشان می دهید نه اینکه چگونه کار می کنید و باید خودمان را بنماییم و ببینیم که مخاطب چه می‌بیند و در مورد ما چگونه قضاوت می‌کند و معیار آن چیزی است که مردم قضاوت و تعیین می‌کنند و با مردم باید صادقانه صحبت کنیم و طرح خلاقانه داشته باشیم .
معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری خاطرنشان کرد : ما باید برند خود را مبتنی بر خلاقیت به کار ببریم و این برند را منطقه ای کنیم . ما در ابرکوه یک پروژه فرهنگی می‌خواهیم و تاریخی خوب است که برای رفاه مردم باشد .
وی آزادی از فقر و آزادی از ترس را دو نکته کلیدی برای پیشرفت و توسعه عنوان کرد و گفت: ما اگر شهرستان را با برند ضعف، فقر، نیازمندی و محرومیت معرفی کنیم قطعاً هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد. لذا باید آن را با برندی مبتنی بر خلاقیت و حوزه‌های دارای اولویت و ظرفیت معرفی کرده و آن را به سمت مطالبه گری هدایت کنیم.
حکمت نیا اظهار داشت : اگر ما می‌خواهیم برای ابرکوه کار کنیم باید برنده درآمد و کسب درآمد باشیم و گذشته ای را طراحی کنیم که برای آینده باشد و این دارایی  برای خدمت به ابرکوه باشد و به دارایی اقتصادی تبدیل کنیم .
 وی افزود : برخی از امورات شما باید برای آسایش مردم باشد و طرح‌های استانی طراحی شود و دانشگاهها را در این طرح ها به کار بگیریم و هر کسی کار خودش را انجام دهد و ابتکارات خودش را بگوید و همه٬ متخصصین کار خود را معرفی کنیم و باید نیازها و اولویت‌های شهر در قالب طرح‌های خلاقانه و جزئی ارائه شود .
معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری در پایان گفت: بازنمایی ابرکوه برای رفاه ابرکوه مبنی بر تاریخ ابرکوه باشد و در امور معیشتی خود به رزاقیت خدا ایمان داشته باشیم و جلوی فساد اقتصادی را بگیریم و شهری با خلاقیت داشته باشیم .