به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، با حضور امین الرعایا معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ، عباس مهری سرپرست بخشداری مرکزی و اعضاء ، دویست و نوزدهمین جلسه ی شورای آموزش و پرورش در سالن شهید عادلزاده مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد.

معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به پیش رو داشتن سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی، ضمن تبریک این روز گفت: پیامبر به عنوان اولین موسس سوادآموزی در اسلام است.

امین الرعایا همچنین به نقل از آیت الله قرائتی، نماینده سوادآموزی مقام معظم رهبری بیان کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که تنها کشور شیعه است و حتی یک بی سواد هم برای آن زیاد است. بی سواد هم به خودش آسیب می زند و هم آسیب زننده است و در مسیر انتخاب هایش با مشکل مواجه می شود.

وی افزود: آموزش ICDL  به سوادآموزان و همچنین اختصاص 10 دقیقه از کلاس سواد آموزان به صحیح خوانی نماز از دیگر برنامه های نهضت سوادآموزی است.

 فرماندار ابرکوه نیز بیان کرد: بحث سواد آموزی با تیزبینی مقام معظم رهبری و همچنین دولت تدبیر و امید در جمهوری اسلامی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و ما باید برنامه ریزی لازم برای شناسایی اسمی بی سوادان شهرستان داشته باشیم.