به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه و به نقل از فارس، با توجه به موقعیت ویژه شهرستان ابرکوه در محل تلاقی استان‌های یزد، فارس و اصفهان و در آینده عبور اتوبان ویژه اقتصادی تهران- بندرعباس از کنار این شهرستان، چگونگی افزایش دانش و فناوری تجاری در این شهرستان وهمچنین اقدامات و برنامه‌های مسئولین در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی رویکردهای توسعه شهرستان ابرکوه

فرماندار ابرکوه، با تأکید بر ضرورت نیاز به افزایش دانش تجاری، گفت: دستگاه‌های مختلفی در شهرستان عهده‌دار این مسئولین بوده اما متولیان اصلی آن صنعت، معدن، تجارت، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در رأس آن‌ها فرمانداری، است.

محمد کاظمی نسب اذعان کرد: در این رابطه باید دوره‌های آموزشی کارآفرینی و همچنین دوره‌های مختلف توجیهی برگزارشده و سواد مالی شهروندان و افراد جویای کار افزایش یابد.

 کاظمی نسب، حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی را یکی از رویکردهای توسعه در شهرستان ابرکوه، دانست و افزود: فعالیت بومگردی های متعدد، ایجاد مجموعه های تفریحی گردشگری در قلعه تیجرد بخش مرکزی، فراهم کردن مقدمات لازم برای معرفی شایسته ابرکوه، میراث تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آن از طرق مختلف، بخشی از اقدامات  انجام شده در حوزه صنعت گردشگری است.

مطالبات بخش حمل‌ونقل به جد پیگیری می‌شود

وی همچنین صنعت حمل‌ونقل را یکی دیگر از پتانسیل‌های شهرستان برشمرد و گفت: هم‌اکنون تعداد 5 باربری در شهرستان فعال است که با درخواست‌هایی که اخیراً برای اخذ مجوز داده شده است، این تعداد افزایش خواهد یافت.

فرماندار ابرکوه، تصریح کرد: انجمن صنفی کامیون داران نیز در راستای منسجم و متمرکز شدن مسائل مربوط به مجموعه خود، خواستار واگذاری یک قطعه زمین هستند که این درخواست نیز در حال بررسی و طی مراحل قانونی است.

کاظمی نسب همچنین از پیگیری جدی مطالبات تشکّل صنفی رانندگان خبر داد و ابراز کرد: یکی از خواسته‌های این قشر سامانه و سیستم اعلام است که به اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای استان منعکس شده تا در صورت اعلام نظر مساعد، اقدامات لازم بعدی صورت گیرد .