به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ با حضور محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه و جمعی از مسئولین به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پروژه های عمرانی شهرهای ابرکوه و مهردشت افتتاح شد.

فرماندار ابرکوه گفت: در ایام‌الله دهه فجر تعداد 54 طرح با اعتباری بالغ‌ بر 440 میلیارد ریال در شهرهای ابرکوه، مهردشت، روستاهای بخش مرکزی و بهمن مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت طرح‌های مورد بهره‌برداری از آن‌ جهت است که با توجه به بحران بیکاری و معضل اشتغال جوانان تحصیل کرده، طرح‌های مذکور توانسته است برای 40 نفر از افراد جویای کار، شغل ایجاد کند.

در شهر مهردشت طرح ساخت تقاطعهای شهید رجایی، باهنر و امامزادگان به طول یک کیلومتر شامل دو هزار و 850 متر جدول‌گذاری، 18 هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت، هزار مترمربع تقاطع سطح برجسته و زیباسازی و روشنایی با اعتبار 13 میلیارد ریالی افتتاح شد.

طرح هادی روستای اسدآباد علیا نیز شامل اجرای 800 متر سنگ جدول، هفت هزار مترمربع زیرسازی، 4 هزار و 400 مترمربع آسفالت، دو هزار مترمربع محوطه‌سازی (پیاده‌رو و پارک) با هزینه‌ای بالغ‌بر 42 میلیارد ریال با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخشداری بهمن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فاز اول طرح بازآفرینی مرکز فرهنگی امامزاده احمد (ع) ابرکوه نیز به طول دو هزار و 400 متر و اعتباری بالغ‌ بر 9 میلیارد ریال و پروژه عمارت فرهنگی خیام نیز با دریافت 2 میلیون ریال تسهیلات از جمله طرح‌های مورد افتتاح بود .

در ادامه نیز طرح  ساختمانی شرکت تعاونی همیاری دهیاری‌های بخش مرکزی ابرکوه به وسعت 260 مترمربع در دو طبقه اداری و رفاهی با اعتبار 4 میلیارد ریال و پارک روستای صفی آباد دهستان فراغه به وسعت 1200 متر مربع با اعتباری بالغ بریک میلیارد و 300 میلیون ریال  افتتاح شدند.

آخرین طرح مورد افتتاح در سفر معاون استاندار یزد به ابرکوه نیز 12 واحد مسکن مددجویی بود که با اعتبار شش میلیارد ریال در قالب اعتبارات دولتی، صدقات، کمک‌های خیّری، وام مسکن و آورده مددجویان بهره‌برداری شد.