رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین ابرکوه خبر داد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری به نقل از خبرنگار فارس در ابرکوه، "مجتبی عزیزی" رییس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین ابرکوه اظهار داشت: با همکاری مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و موسسه تدبر در قرآن کریم قم، نخستین دوره آموزشی تربیت مربی تدبر در قرآن کریم با حضور چهار نفر از اساتید ممتاز و برجسته کشوری از قم و تهران به مدت ۲۳۰ ساعت در بنیاد فرهنگی قرآن و عترت ابرکوه برگزار می‌شود.
وی افزود: معلمان و نخبگان قرآنی، روحانیون و طلابی که در زمینه ترجمه و مفاهیم قرآن فعال هستند، فارغ‌التحصیلان رشته علوم قرآنی و رشته‌های مرتبط، حافظانی که توفیق حفظ بیش از ۱۰ جزء را کسب کرده‌اند و معلمان قرآن و معارف آموزش و پرورش می‌توانند در این دوره ثبت‌نام و در آزمون ورودی آن که در روز جمعه ۲۲
مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، شرکت کنند و در صورت کسب حدنصاب لازم از آبان‌ماه سال جاری در این دوره شرکت کنند.
عزیزی با اشاره به اهداف برگزاری دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم، ادامه داد: با توجه به آیات قرآن، خداوند یکی از فلسفه‌های نزول قرآن کریم را تدبر در آیات الهی آن بیان فرموده است.
وی یادآور شد: با وجود همه تلاش‌های انجام شده برای مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم، بحث تدبر در قرآن در محافل قرآنی جامعه اسلامی قدری مهجور مانده و کمتر به آن پرداخته شده است و تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری بر تدبر در آیات الهی نیز وظیفه ما را در این زمینه دو چندان می‌کند.
عزیزی، یکی از دلایل مغفول ماندن بحث تدبر در قرآن کریم را عدم وجود اساتید و مربیان مجرب در این زمینه عنوان کرد و اظهار داشت: تربیت مربی تدبر در قرآن کریم یعنی پرورش نیروی انسانی متخصص و زمینه‌سازی برای ورود عملی قرآن به لایه‌های زندگی و کاربردی کردن آیات قرآن در جامعه و در این صورت است که یکی دیگر از اهداف ما از برگزاری این دوره که حمایت معنوی از محافل و جلسات قرآنی سطح شهر و حتی استان است، محقق می‌شود.
رئیس بنیاد قرآن و عترت ابرکوه همچنین ابراز امیدواری کرد: با اجرای این دوره تحول خوبی در انتقال مفاهیم و محتوای معارف قرآن کریم به مخاطبان و علاقمندان به فعالیت‌های قرآنی فراهم شود.
به گزارش فارس،‌ این دوره شامل ۲۴ نشست آموزشی و شامل جزء سی‌ام قرآن کریم و از سوره
نباء تا سوره ناس است و کسانی که بتوانند در این دوره‌ها شرکت و حد نصاب امتیاز لازم را کسب کنند، گواهینامه آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت خواهند کرد.
این کلاس‌ها بعد از آزمون و راه‌یابی افراد در چهار مرحله در آبان و دی‌ماه سال 90 و فروردین و خردادماه 91 برگزار می‌شود.