به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه و به نقل از ایسنا ،«عباس مهری» بخشدار بخش مرکزی ابرکوه با بيان اين كه اين جشنواره به همت جهاد‌کشاورزی شهرستان و با همکاری فرمانداری و بخش مرکزی ابركوه برگزار می‌شود،  هدف از این جشنواره را برند‌سازی و معرفی زردآلوی مرغوب و منحصربه‌فرد ابرکوه و به ويژه منطقه فراغه عنوان كرد.

وي اضافه كرد: اين جشنواره همزمان با هفته جهادكشاورزي از 22 تا 24 خردادماه جاري با حضور مسئولان کشوری، استانی و گردشگران و میهمانان داخلی و خارجی و همراه با برپايي تور برداشت زردآلو برگزار مي‌شود.

مهری با اشاره به برگزاري اين جشنواره در سه بخش اصلي، در اين مورد تصريح كرد: يكي از اين بخش‌ها در حوزه آموزش تعريف شده كه طي آن کشاورزان و پرورش‌دهندگان زردآلو در حضور اساتید مجرب جهادكشاورزي با  چگونگي کاشت، داشت و برداشت این محصول و شرایط مطلوب آب و هوایی و خاکی برای برداشت محصولی با بهترین کیفیت، بيشتر آشنا مي‌شوند.

وی يكي ديگر از بخش‌هاي اصلي اين جشنواره را مرتبط با  بازرگانان، خریداران و صاحبان فروشگاه‌های بزرگ، مسئولان میادین میوه و تره‌بار از سراسر کشور خواند و گفت: اين بخش بیشتر جنبه توجیهی دارد و طي آن ضمن تشريح فرآیند عرضه زردآلو در بازار، راهکارهای کوتاه کردن دست واسطه‌ها و حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان در برابر دلالان، مطرح و بررسي مي‌شود.

مهری حضور عموم مردم در اين جشواره را آزاد و رايگان خواند و اظهار کرد: در بخش پاياني كه ويژه عموم مخاطبان حاضر در جشنواره است، برنامه‌های فرهنگی با محوریت معرفی محصول زردآلو، خواص و فرآورده‌های آن اجرا می‌شود.

بخشدار مركزي ابركوه در پايان نيز از حضور مدیر بخش میوه‌های گرمسیری و خشک معاونت ترویج وزارت جهادکشاورزی در اين جشنواره خبر داد و گفت: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری استاندار، ريیس سازمان جهاد‌کشاورزی و جمعي از مدران كل استان از دیگر مدعوین اين جشنواره هستند.

گفتنی است، اولین جشنواره ملی زردآلو به همت مدیریت جهادکشاورزی و با همکاری فرمانداری و بخشداری مرکزی در دهستان فراغه، جاده رحیم‌آباد، مزرعه فرهمند برگزار می‌شود.