به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، مراسم تکریم و  معارفه مدیر آموزش و پرورش ابرکوه با حضور مرآت امین الرعایا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پروش استان یزد ، حسینی امام جمعه ابرکوه ، علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری و جمعی از مدیران سابق و فعلی مدارس شهرستان و مسئولان ادارات ، نهادها در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه برگزار شد .

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پروش استان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در حمایت از آموزش و پرورش گفت : پایه و اساس انقلاب اسلامی فرهنگ بود و معلمان و کسانی که در راه سوادآموزی به مردم خدمت می‌کنند حق حمایت همه جانبه همگان را دارد.

امین الرعایا افزود : خدمت به مردم یک فرصت است و این ارزش است و بالاترین عبادت در دین مبین اسلام خدمت به مردم  خصوصا مسیری که به تعلیم و تربیت ختم شود می باشد که تجلی گر آن در آموزش و پرورش است.

وی اظهار داشت : بالاترین کارها تعلیم و تربیت و مدیریت آن است و باید بتوانیم نقش اصلی که از خداوند به ما نهاده شده به مردم ادا کنیم و این رسالت اگر به ‌خوبی انجام شود ، خدمت خوب و با ارزشی به مردم است.

امام‌ جمعه ابرکوه گفت: تعلیم و تربیت و آموزش‌ و پرورش ، مجموعه ای مبارک ، ارزشی و مسئولیتی سنگین و حساس و پربازده است که در رسالت انبیاء تعریف‌ شده است .

حسینی افزود: ما وقتی به قرآن مجید مراجعه می کنیم مهمترین ماموریت پیغمبر اکرم را به عنوان شاخص انبیا و اشرف انبیا در تبیین آیات حق و آشکار کردن مسئولیت اجتماعی و فرهنگی و تزکیه کردن و پرورش دادن مردم و جامعه می بینیم .

امام‌ جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد : تعلیم رسالتی اساسی و بنیانی برای انبیا خصوصا خاتم الانبیا است که این رسالت برای همه مسئولیت پذیران و فرهنگیان و کسانی که در جهت رشد و بالندگی کشورفعالیت می کنند ، تسریع دارد .

حسینی یاد آور شد : خدمت کردن در آموزش ‌و پرورش بدون گرایش‌های سیاسی باشد و مسئولان دغدغه و تلاش برای موفقیت ها و رشد تعالی در راستای اهداف عالیه نظام در آموزش‌ و پرورش داشته باشند.

علی‌رضاییان ، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌ و پرورش ابرکوه گزارشی از فعالیت‌های حوزه عمرانی ، پرورشی ، آموزشی و موفقیت‌ها طی پنج سال گذشته در مدیریت آقای روحی پناه را ارائه کرد.

در این مراسم از زحمات و خدمات مسلم روحی پناه مدیر سابق آموزش و پرورش تقدیر و تشکر بعمل آمد و آقای محمدعلی کریمی بعنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه به حاضرین معرفی گردیدند.

مسلم روحی پناه مدیر سابق آموزش‌ و پرورش ابرکوه هم ضمن  قدردانی از همکاری و همراهی مسئولان ، کارکنان و معلمان ، از همه همکاران فرهنگی خواست که آقای کریمی را در انجام خدمت و ترويج فرهنگ ، تعليم و تربيت در اين شهرستان یاری نمایند .